اختتامیه رویداد «برنده‌شو» در برج میلاد

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از برگزاری آیین اختتامیه رویداد برنده‌شو همزمان با سیزدهم آذرماه، روز جهانی افراد دارای معلولیت در برج میلاد خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب با اشاره به اینکه رویداد برنده شو از ۲۵ مهرماه آغاز و در آن بالغ بر ۲۴ هزار نفر از افراد دارای معلولیت در بازی‌هایی که برای این گروه جمعیتی طراحی شده است، شرکت کرده‌اند، افزود: شرکت کنندگان در قالب ۷ طیف معلولیت شامل نابینا، ناشنوا، جسمی و حرکتی، سندورم دان، کوتاه قامتان، ذهنی و اتیسم با یکدیگر در حال رقابت هستند.

وی اضافه کرد: در این رقابت‌ها افراد دارای معلولیت در ۱۲ بازی - رشته ورزشی شامل بازی اتللو، تیزبین، گوش بزنگ، پازل هوش، تعادل، شوت بال، پرتاب حلقه، دست چین، شوت به دروازه، منچ و چاله فضایی و برج هیجان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه مرحله مقدماتی این رقابت ها با معرفی نفرات برتر به مرحله نهایی به پایان رسیده است، اظهار داشت: از مجموع ۲۴ هزار شرکت کننده در این رقابت‌ها، ۲ هزار شرکت کننده به مرحله نهایی رویداد برنده شو راه یافته‌اند. راه یافتگان به مرحله نهایی نیزبا یکدیگر به رقابت می پردازند تا در نهایت ۴۲ شرکت کننده برترانتخاب شوند.

صاحب با بیان اینکه منتخبان هر رشته در ۲ گروه خانم و آقا در مراسمی با حضور مسولان تجلیل خواهند شد۷ ادامه داد: از هر طیف شرکت کننده از افراد دارای معلولیت ۳ شرکت کننده خانم و ۳ شرکت کننده آقا منتخب خواهند شد.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران، با اشاره به اینکه رویداد بازی‌های نشاط آور ویژه افراد دارای معلولیت درکانون‌های معلولان محلات شهرتهران، مدارس کودکان و نوجوانان دارای معلولیت، مراکزنگهداری از افراد دارای معلولیت و سازمان‌های مردم نهاد با هدف ایجاد حال خوب و ارتقا سلامت اجتماعی این گروه جمعیتی هدفگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش کیفیت در اجرای این رقابت ها از داوران مطرح فدراسیون ورزش‌های همگانی برای ارزیابی رقابت ها و انتخاب نفرات برتر دعوت به همکاری شده است، افزود: در این رقابت‌ها علاوه بر داوران فدراسیون ورزش‌های همگانی، 50 آموزشگر و مربی متخصص حضور دارند تا با داوری رقابت‌ها کیفیت نفرات منتخب افزایش یابد.

انتهای پیام/

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 45740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =