طرح غربالگری فشار خون بالا و دیابت بازنشستگان و کارکنان شهرداری تهران آغاز شد

مدیرعامل شرکت شهرسالم از آغاز طرح غربالگری فشار خون بالا و دیابت بازنشستگان و کارکنان شهرداری تهران همزمان با اجرای طرح ملی پویش سلامت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت شهر سالم، امیر نورمحمدی گفت: در راستای پویش ملی سلامت، از روزشنبه۴ آذرماه، پایش غربالگری فشارخون بالا و دیابت برای بازنشستگان و کارکنان شهرداری تهران آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم درباره اهمیت و لزوم این طرح گفت: دیابت و فشار خون بالا با اینکه در سطح اول پیشگیری اهمیت می‌یابند و روش‌های سالم زندگی تا حد زیادی از بروز آن‌ها پیشگیری می‌کند، اما به‌عنوان بیماری خاموش در جامعه گسترش یافته است. لذا همزمان با آغاز پویش ملی سلامت در کشور، این طرح برای بازنشستگان و کارکنان شهرداری جهت تشخیص و کنترل  بیماری دیابت و فشارخون بالا اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری فشارخون بالا و دیابت توسط واحد پزشک خانواده شرکت شهر سالم انجام می‌گیرد گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از روز شنبه ۴آذرماه تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری، نخست پزشکان خانواده با حضور در مناطق ۲۲گانه و سپس کانون بازنشستگان شهرداری اقدام به غربالگری فشارخون بالا و دیابت کارکنان و بازنشستگان خواهند کرد.

به گفته امیر نورمحمدی علاوه بر تشکیل پرونده سلامت الکترونیک برای افرادی که تحت غربالگری فشارخون بالا و دیابت قرار می‌گیرند، در صورت تشخیص بیماری ازسوی پزشکان خانواده شرکت شهر سالم علاوه بر دریافت مشاوره، پیگیری درمان و ارجاعات تخصصی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ارائه خدمت درمانی در ۶ پهنه شمال، جنوب، شرق، غرب، شمال غرب و مرکز تا ۱۵ دی‌ماه سال جاری ادامه دارد.

گفتنی است، طرح ملی پویش سلامت -متمرکز بر غربالگری فشارخون و دیابت- با شعار" آگاهی زودتر، مراقبت موثرتر" از ۲۰ آبان ماه سال جاری برای افراد بالای ۱۸ سال در کشور شروع شده است.

انتهای پیام/

۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 45775

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =