کنترل سلامت یکهزار شهروند منطقه ۷ در هفته ملی دیابت

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٧ از برگزاری عنوان ۵۶ ویژه برنامه آموزشی و سلامت‌محور به مناسبت روز جهانی و هفته ملی دیابت با هدف افزایش آگاهی عمومی درباره علل، عوارض، پیشگیری و درمان این بیماری خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، محسن راجی اظهار کرد: در برنامه های اجرا شده در هفته دیابت بیش از یکهزار نفر از شهروندان از برنامه‌ها و خدمات ارائه شده بهره مند شدند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ٧ اضافه کرد: برگزاری ۱۸ برنامه میز خدمت و تست و پایش غربالگری با حضور بیش از ۳۶۰ نفر از شهروندان نواحی ۵ گانه منطقه، برگزاری ۳۵ کارگاه آموزشی در خصوص پیشگیری، تغذیه، سبک زندگی و درمان با حضور ۵۵۰ نفر در سطح سراهای محلات از دیگر برنامه هایی بود است که در این هفته اجرا شده است.

راجی با بیان اینکه ۳ تور گردشگری - آموزشی با حضور ۱۵۰ نفر از شهروندان در طول هفته ملی دیابت برگزار شده است، افزود: نصب بیش از ۳۵۰ عدد بنر و توزیع برگه های اطلاع رسانی در سراهای محلات، ساختمان شهرداری منطقه و نواحی در اجرای اهداف اطلاع رسانی هفته دیابت خبر داد.

وی اضافه کرد: توجه به سلامت شهروندان از اولویت های مدیریت شهری است و از این رو، برنامه‌های اجرا شده با هدف اطلاع‌رسانی و افزایش سطح آگاهی های عمومی درباره ی بیماری دیابت و عوارض ناشی از آن (با اولویت بر پیشگیری) ، بستر سازی مناسب برای جلب مشارکت نهادها و سازمان های دولتی، غیر دولتی، خیرین سلامت و برگزار می شود و امیدواریم اجرای این برنامه ها بتواند در تحقق شعار پیشگیری بهتر از درمان است موثر واقع شود.

انتهای پیام/

۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 45842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =