مکان‌محوری پروژه‌ها؛ مزیت طرح من شهردارم۲ برای انتخاب آسان و دقیق شهروندان

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از افزودن دو مزیت اصلی به طرح من شهردارم ۲ خبر داد و گفت: برای افزایش مشارکت شهروندان، نظرسنجی امسال با استفاده از فناوری مکان‌محوری پروژه‌ها و امکان به اشتراک‌گذاری پروژه‌ها صورت خواهد گرفت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، نشست آموزشی مرحله دوم (نظرسنجی) من شهردارم ۲ با حضور مدیرکل برنامه و بودجه، معاونین اداره کل برنامه و بودجه، معاون مرکز ارتباطات و امور بین الملل، نمایندگان سازمان فاوا و جمعی از معاونین برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی و رابطان و نمایندگان مناطق، سازمانها، شرکت ها در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی شهرداری تهران برگزار شد.

امیر شهرابی مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران در این نشست با اشاره به تفاوت های طرح من شهردارم دو گفت: مکان محوری پروژه ها و انتخاب پروژه بر اساس فعال سازی موقعیت مکانی هر شهروند و همچنین امکان به اشتراک گذاری پروژه ها برای افراد دیگر، دو مزیت اصلی طرح من شهردارم ۲ برای تسهیل و تدقیق انتخاب های مردمی و افزایش مشارکت شهروندان به شمار می رود.

وی با اشاره به افزودن بخش ثبت درخواست شهروندان در سامانه من شهردارم گفت: امسال در مرحله نخست نظرسنجی از شهروندان عزیز خواستیم که پروژه های مدنظر محله خود را با مدیریت شهری درمیان بگذارند که هم اکنون بیش از ۶ هزار پیشنهاد جدید توسط شهروندان در سامانه من شهردارم به ثبت رسیده است.

شهرابی خاطرنشان ساخت: در مرحله دوم طرح نیز پروژه های نقاط مشخص شده شهر تهران در معرض نظرسنجی مردمی قرار خواهد گرفت و شهروندان عزیز باید پروژه های محله خود را انتخاب و اولویت بندی کنند.

دبیر شورای راهبری دبیرخانه دائمی بودجه ریزی مشارکتی (طرح من شهردارم) همچنین بر لزوم انسجام و هماهنگی تیم اجرایی و استفاده از ظرفیت های محلی، دانشگاهی و نخبگانی برای خروجی مناسب دوره دوم تأکید کرد.

در این نشست، سهیل کوثری معاون نظام فنی و اجرایی اداره کل برنامه و بودجه کلیات اجرای دومین دوره طرح من شهردارم و بایدها و نبایدهای اجرایی را تشریح کرد و گفت: طبق نظام نامه من شهردارم، ستادهای اجرایی باید ضمن اطلاع رسانی طرح به مردم و تبلیغ، ترویج آن با حضور میدانی در اماکن و فضاهای عمومی، تلاش کنند شهروندان را به مشارکت در طرح برای اجرای بودجه ریزی مشارکتی تشویق و ترغیب کنند.

میثم درویشی نماینده سازمان فاوا شهرداری تهران نیز ضمن تشریح نحوه ثبت رأی شهروندان در سامانه من شهردارم و کارکرد بخشهای مختلف سامانه گفت: امسال تلاش کردیم زیرساخت‌های فنی مناسبی برای تسهیل اجرای  فاز نظرسنجی طرح «من شهردارم ۲» را فراهم آوریم.

در پایان نشست، حاضرین ضمن ورود به سامانه من شهردارم و پیاده سازی عملی نظرسنجی بر اساس آموزش های صورت گرفته، پرسش ها، ابهامات و پیشنهادهای خود را مطرح و پاسخ های مربوط به آن را دریافت نمودند. 

انتهای پیام/

۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 45958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 9 =