اولویت‌های شورای شهر برای تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران اعلام شد

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه قراردادهای شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی به دلیل دشواری‌های موجود به تازگی منعقد شده، در سال آینده بخش عمده‌ای از بودجه برای انجام این تعهدات در نظر گرفته خواهد شد.

میثم مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درخصوص اولویت‌های شورا در تدوین بودجه سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: ۲ سال از دوره ششم مدیریت شهری گذشته و بخشی از رویکردها آغاز شده و نیازمند تداوم است و شاید مهمترین کار ما در سال آینده تکمیل اقدامات در حوزه حمل و نقل عمومی باشد.

وی ادامه داد: پیگیری قراردادهایی که در تامین اتوبوس به ویژه برقی‌سازی وسایل حمل و نقل عمومی منعقد شده در کنار مشوق‌هایی که باید برای استفاده مردم از وسایل نقلیه برقی در نظر بگیریم، باید در اولویت قرار بگیرد.

مظفر با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل عمومی، برقی سازی شبکه و توسعه خطوط مترو از جمله اولویت‌های این بخش است، یادآور شد: توسعه خطوط از لحاظ مسافت و تعداد ایستگاه‌ها باید مورد توجه ما در سال پیش رو باشد.

اولویت‌های شورای شهر برای تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران اعلام شد



وی همچنین تصریح کرد: تکمیل کلان پروژه‌های نیمه‌تمام شامل فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی، آزادراه شهید شوشتری به عنوان یک پروژه مهم و بسیار اثرگذار و شاخه غربی بزرگراه یادگار امام و به عبارتی تکمیل رینگ بزرگراهی شهر تهران از دیگر اولویت‌های مهم مدیریت شهری در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت بهبود تنظیف عمومی شهر به عنوان یکی از اولویت‌های مدیریت شهری، خاطرنشان کرد: تفکیک پسماند از مبدا از جمله دغدغه‌های شورا بوده و در سال آینده نیز به عنوان یک اولویت اصلی مدنظر خواهد بود.

مظفر با اعلام اینکه انتظار می‌رود شهرداری تهران بر اساس احکام برنامه چهار ساله تحول و پیشرفت شهر تهران لایحه بودجه سال آینده را به شورا ارائه دهد، گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از سنوات قبل باید مورد توجه قرار بگیرد و باید روی اولویت‌هایی که مطرح شد متمرکز شویم و با انسجام به اهداف خود دست یابیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که "آیا در بودجه سال آینده نیز بخش عمده‌ی بودجه به توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت؟"، اظهار کرد: به نظر می‌رسد همین اتفاق خواهد افتاد؛ چراکه شهرداری در حوزه حمل و نقل به دلیل دشواری‌هایی که وجود داشت به تازگی موفق شده قراردادهای تامین ناوگان را منعقد کند و باید برای انجام تعهدات بخش قابل توجهی از بودجه را اختصاص دهیم. لذا در سال آینده نیز توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت همچون سال جاری بیشترین سهم از بودجه را به خود اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام/

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
کد خبر: 47401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =