برگزاری ماهانه ۱۰ عنوان آموزش شهروندی در ۱۰۰ نقطه منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ از اجرای ماهیانه ۱۰ عنوان موضوعات آموزش شهروندی در صد نقطه این منطقه خبر داد و گفت: این طرح در قالب کلاس، کارگاه و همایش برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردارمنطقه با اشاره به ضرورت آموزش‌ شهروندی در توسعه شهری پویا و شاداب اظهار کرد: آموزش شهروندی، بخشی از وظایف مدیریت شهری محسوب می‌شود و شهرداری‌ها می‌توانند با ارائه آموزش‌های متنوع در حیطه‌های مختلفی از جمله فرهنگی، اجتماعی و علمی نقش مهمی در آموزش ایفا کنند که این اقدام در ایجاد و توسعه شهری فعال و پویا نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت و سبب تقویت روحیه، ایجاد نشاط در جامعه و کاهش جرم در شهر می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ عنوان کلاس آموزش شهروندی در صد نقطه منطقه  توسط دبیر خانه آموزش شهروندی منطقه گفت: فضای سبز، پسماند، ترافیک، آسیب های اجتماعی، سبک زندگی و آپارتمان نشینی، اخلاق و آداب شهروندی، مسئولیت پذیری و مشارکت های اجتماعی از موضوعات این کلاس های آموزشی است که اداره آموزش شهروندی منطقه در پایان هر ماه از معاونت های مربوطه نیاز سنجی کرده و بر مبنای آن، این کلاس ها برنامه ریزی می شود.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار داشت: ۱۰ موضوع آموزشی مذکور در قالب کلاس، کارگاه و همایش در مدارس، سرای محلات، مساجد و اماکن آموزشی برگزار می شود.

علی‌احمدی با اشاره به آموزش فرهنگ شهروندی اولویت مدارس خاطر نشان کرد: آموزش شهروندی با ارتقا فرهنگ شهروندی ارتباط مستقیم دارد، این مؤلفه‌ها در جهت دادن رفتار شهروندان و کیفیت مشارکت آنان در امور جامعه به عنوان یکی از الزامات اساسی سرمایه اجتماعی و شاخص‌های توسعه فرهنگی یافتگی نقش مؤثر دارد.

انتهای پیام/

۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: 47429

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =