در مورد پرونده‌های منطقه۲۲ ما کارمان را انجام داده‌ایم، برخی خودشان مراجعه نکرده‌اند

معاون شهردار تهران گفت: برای ۲۰۹ پرونده در منطقه۲۲، هفده جلسه را با حضور دو عضو شورا تخصیص دادیم که به ۶۹ پرونده رسیدگی شد و ۳۰ پرونده به مرحله ابلاغ رسید.

به گزارش خبرنگار شهر حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری پایتخت در دویست و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی «طرح تمدید دوره فعالیت کارگروه موضوع ماده دهم (۱۰) مصوبه طرح تفصیلی ویژه منطقه ۲۲» با بیان اینکه مصوبه حقوق مکتسبه منطقه ۲۲ بر اساس دستور العمل شورای عالی معماری و شهرسازی به مدت ۱۸ ماه تمدید شد، اظهار کرد: برای ۲۰۹ پرونده ۱۷ جلسه را با حضور دو عضو شورا تخصیص دادیم که به ۶۹ پرونده رسیدگی شد. ۳۰ پرونده به مرحله ابلاغ رسید و۱۷ مورد دارای فرم عوارض سیستمی است. تمام موارد نیز یک به یک احصا شد.

وی افزود: قرار بود برای افرادی که تسویه کردند حق مکتسبه لحاظ و عوارض آن به روز پرداخت شود؛ از تمام این پرونده ها به دلیل مشکلات ثبتی، قضایی و مسائل هیئت مدیره، چهار مورد به پروانه رسیده است. البته از تمام پرونده ها ۳۲ مورد پرونده باغ است. بحث ما این بود که فعلاً برای تمدید اقدام نکنیم و پیشنهاد بنده این بود که در ابتدا پرونده ها احصا و مشکلات حقوقی و قضایی آنها بررسی شود.

صارمی با بیان اینکه این موضوع مطرح شد که اگر مهلت تمدید نشود قدرت مذاکره وجود نخواهد داشت، تصریح کرد: ما در ۳۲ پرونده باغات قدرت ورود نداشتیم؛ رئیس شورا تأکید داشت که باید لایحه ای را بنویسیم و ما همان روز تمدید را در دستور کار قرار دادیم و نامه را ارسال کردیم. به طوری که معاونت برنامه ریزی هم ۴۰ روز پیش نامه ای به رئیس شورا برای تمدید طرح ارسال کرد.

وی ادامه داد: شهردار تهران از ما پرسید که چرا طرح اجرا نشده و تأکید داشت اصلاحیه ای در نظر گرفته شود.

معاون شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه مشکل این پرونده ها تا یک سال و نیم آینده نیز برطرف نمی شود، گفت: پرونده ها وضعیت پیچیده ای دارند اما در مورد اینکه پرونده ها به پروانه تبدیل شده یا نشده باید بگویم ما کار خود را انجام داده ایم و برخی افراد خودشان مراجعه نکرده اند.

انتهای پیام/

۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
کد خبر: 47705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =