عملیات تغذیه درختان به روش چالکود اجرا شد

شهردار منطقه ۱۱ از انجام عملیات تغذیه درختان به روش چالکود با رویکرد درمانی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه با اشاره روش چالکود در کوددهی توضیح داد: چالکود، یکی از روش‌های مؤثر و مناسب برای تغذیه گیاهان و بهبود وضعیت سلامت درختان است که شهرداری منطقه ۱۱ با اجرای پایش‌های مستمر توسط کارشناسان گیاهپزشک مرکز تام و تهیه پرونده گیاهپزشکی برای ۲ هزار اصله از درختان سطح محدوده نسبت به اجرای این روش اقدام کرده است.

سیدامین طباطبایی، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دراین‌باره توضیح داد: وضعیت درختان یادشده، ابتدا از لحاظ آفات کلیدی (سوسک برگخوار نارون، آفات چوبخوار و پوستخوار و پسیل زیتون و...،) و بیماری‌های گیاهی رایج (ناتراسیا، فتیله نارنجی و نماتود... و کمبود عناصر غذایی و...  شناسایی شد و سپس با مشاوره با استادان متخصص این حوزه، عناصر غذایی مورد نیاز برای مقاومت درختان به بیماری‌ها و آفات مذکور مشخص شد.

وی افزود: در مرحله بعد با نظارت کارشناسان گیاهپزشک مرکز تام منطقه، عملیات چالکود با روش اصولی و صحیح برای درختان شناسایی اجرا شد و به تعداد ۲ هزار اصله درخت از جمله زیتون، چنار، نارون، توت و... در محورخیابان‌های حضرت ولیعصر (عج)، وحدت اسلامی، کارگر جنوبی، امام خمینی (ره) و... و بوستان‌های رازی و دانشجو و... با این روش تغذیه شدند.

طباطبایی در پایان بیان کرد: امید است با اجرای طرح جهادی تغذیه گیاهی در این منطقه میزان آفات و بیماری‌های گیاهی فضای سبز به‌ویژه درختان کهنسال که از ذخایر ژنتیکی ارزشمند این منطقه به شمار می‌روند، گامی مؤثر برای ارتقای سلامت و شادابی درختان فضای سبز، همچنین حفاظت از محیط زیست شهری با کاهش مصرف سموم شیمیایی باشد.

انتهای پیام/

۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۱
کد خبر: 47798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =