نجات میز، صندلی‌های قدیمی، تابلو، گلدان و ساعت‌های فرسوده

شهردار منطقه ۱۱ از برگزاری کارگاه یک‌روزه «میز قدیمی» با تلفیق هنر و بازیافت در خانه فرهنگ ابوسعید خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، سیدمحمد موسوی، شهردار منطقه گفت: در اقدامی کم‌نظیر در سطح مناطق ۲۲گانه، ویژه‌برنامه «میز قدیمی» با هدف بازیابی، بازیافت و بازسازی وسایل نوستالوژیک و مستعمل شهروندان به همت شهرداری منطقه ۱۱ و با مشارکت خانه فرهنگ ابوسعید برگزار شد.

موسوی با اشاره به استفاده از هنر پتینه برای این منظور افزود: شرکت‌کنندگان در این برنامه، وسایل نوستالوژیک و بازیافتی خود (شامل میز، صندلی‌های کهنه، تابلو یا ساعت‌های  فرسوده) را به خانه فرهنگ آوردند و با هنر پتینه به نحو بسیار جذاب و زیبا، دوباره بازسازی، بازیابی و بازیافت کردند.

وی همچنین بیان کرد: در این کارگاه یک‌روزه، با تلفیق هنر و بازیافت به بازسازی یا بازیابی کمک کردیم تا گامی مهم در مدیریت پسماند، کاهش میزان پسماندهای حجیم، توجه به صرفه اقتصادی، بهینه‌سازی اوقات فراغت و.‌.. برداشته باشیم و شهروندان تجربه خوبی در این زمینه کسب کنند.

شهردار منطقه ۱۱ در پایان یادآور شد: محیط زیست با کمک بازیافت احیا می‌شود و محیط زیست میراث گذشتگان نیست، بلکه امانت آیندگان است‌.

گفتنی است کارشناسان آموزش و اطلاع‌رسانی اداره مدیریت پسماند در این برنامه، ضمن آموزش مفاهیم بازیافت به شهروندان‌ و جلب مشارکت حداکثری آنها در طرح تفکیک و بازیافت پسماندها، اقداماتی چون توزیع کارتن‌پلاست، بروشور، اقلام فرهنگی و آموزشی انجام دادند.

انتهای پیام/

۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 48252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =