ضرورت توجه به اورهال ناوگان مترو

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: از اولین روزهایی که در شورا حضور داشتیم از فرسودگی ناوگان مترو سخن گفتیم و تأکید داشتیم که باید اورهال شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و دهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد شهدای حادثه پلاسکو، اظهار کرد: از اولین روزهایی که در شورا حضور داشتیم از فرسودگی ناوگان مترو سخن گفتیم و تأکید داشتیم که باید اورهال شود و انتظار داشتیم اتفاق خوبی بیفتد. دو هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی این ناوگان در نظر گرفتیم تا هیچ بهانه ای باقی نماند.

وی افزود: وقتی ناوگان خراب شود به معنای آسیب به مردم است؛ از دو هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه این شرکت تاکنون ۹۱ میلیارد تومان هزینه شده و این درحالیست که در ماه یازدهم سال قرار گرفته ایم و چه امیدی است که ۹۵ درصد باقی مانده هزینه شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه با خراب شدن یک رام قطار در خط یک مردم در اطراف ایستگاه شهید بهشتی سرگردان شده بودند، یادآور شد: به دلیل این خرابی مسافران در سایر ایستگاه ها نیز معطل شده بودند. بارها ما در خصوص خرابی قطارها تذکر داده ایم اما هنوز در خصوص مکانیزم خرید قطعات خارجی به نتیجه نرسیده ایم و هر بار مسئله را به یکی از مجموعه ها مرتبط می دانند.

وی همچنین تصریح کرد: مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو که باید بالای سر کار باشد، ۱۰ روز است در چین برای خرید اتوبوس و تاکسی حضور دارد. آیا این اجازه داده شده که مدیری برای کاری که ارتباطی به او ندارد، به سفر برود؟ وقتی مجموعه ای بتواند ۱۰ روز بدون صاحب باشد بیش از این نیز می تواند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه پارکبان ها برای مدیریت ترافیک شهر به کار برده می شوند، تصریح کرد: ماه هاست که قرارداد پیمانکاران پارکبان در انتظار آخرین امضاست. تمام تشریفات قانونی انجام شده و منتظر آخرین امضا برای ابلاغ قرارداد هستند. در ماه یازدهم سال هنوز قرارداد امضا نشده است. دلیل آن تغییرات تشکیلاتی بدون اذن شوراست.

وی ادامه داد: مدیریت پارک حاشیه ای که مدیریت تقاضای سفر است را به شرکت کنترل ترافیک می سپارند و این بدون اذن شورا و بدون در نظر گرفتن مجوزهای قانونی انجام می شود. برداشت ما این است که تذکر ما درددل است و از آن گذشته می شود. شورا نباید اجازه دهد مبانی بی ارزش و مچاله شده باشد. با وجود اساسنامه ای که در شورا تصویب کردیم، وظایف سازمان حمل و نقل و ترافیک به شرکت کنترل ترافیک سپرده می شود.

تشکری هاشمی خاطرنشان کرد: ما تذکرات را می دهیم و مکتوب می کنیم و انتظار داریم شورا باعث ممانعت این اقدامات شود و دستگاه های نظارتی نیز بی تفاوت نباشند.

انتهای پیام/

۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 48373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =