فرآموز سیار میهمان ۴۰۰ مدرسه در پایتخت

مدیرکل سلامت شهرداری تهران از اجرای برنامه های توانمندسازی و مهارت آموزی به کودکان و نوجوانان با هدف ارتقای فرهنگ خودمراقبتی در قالب مراکز فرآموز سیار خبر داد.

به گزارش شهر به نقل روابط عمومی اداره کل سلامت شهرداری تهران، حمید صاحب با اشاره به کارکرد مراکز فرآموز سیار، افزود: سال گذشته در طرح فرآمورسیار ۳۸۰ برنامه آموزشی با رویکرد آموزش مهارت‌های رفتاری به دانش‌آموزان اجرا و در قالب این برنامه‌ها نزدیک به ۴۸ هزار نفر از خدمات ارایه شده بهره مند گردیده‌اند.

وی اضافه کرد: مهارت‌های رفتاری توانایی‌هایی هستند که با یادگیری آن‌ها کودکان و نوجوانان می‌توانند در کنار دستیابی به مهارت‌های عمومی هچون خواندن و نوشتن به توانایی‌هایی دست یابند که با استفاده از آن بتوانند به شناخت درستی از خود برسند. با محیط اطراف ارتباط برقرار کرده و بتوانند به حل مشکلات خود و جامعه و محیط‌زیست کمک نموده و از واکنش‌های نابهنجار اجتماعی و رفتارهای پرخطر خودداری کنند.

صاحب با بیان اینکه اجرای ۴۰۰ فرآموز سیار در۴۰۰ مدرسه پایتخت تا پایان سال پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: فراموز سیار درقالب یک گروه آموزشی متخصص وهنری به شکل سیار درمدارس ابتدایی سطح مناطق ۲۲گانه با اولویت محله‌های کم برخوردار حضور یافته و با روش‌هایی از جمله نمایش، قصه‌گویی، مسابقه در تعامل با مخاطبان، خدمات آموزشی سلامت‌محور را به گروه هدف ارائه می‌کند.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با بیان اینکه کودکان و نوجوانان از اصلی‌ترین لایه‌های اجتماعی شهر و شهروندان آینده جامعه محسوب می‌شوند و از این رو باید برای این قشر برنامه‌ریزی جدی انجام داد، اظهار داشت: آموزش مهارت‌های رفتاری و زندگی در سنین کودکی و نوجوانی درشکل دادن به رفتارهای سالم ومنطقی دردیگر ادوار زندگی از جوانی تا سالمندی نقش به سزایی داردضروری است که افراد جامعه از سنین کودکی و نوجوانی به صورت تعاملی این مهارت‌ها را بیاموزند تا بتوانند در آینده با فرازو نشیب‌های گوناگون زندگی به شیوه موثری روبرو شوند.

انتهای پیام/

۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 48639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =