احداث تصفیه خانه‌های لوکال ۷۵ مترمربعی در دستور کار مدیریت شهری منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ از اقدامات لازم جهت پیاده‌سازی، طراحی و احداث تصفیه‌خانه‌های محلی با هدف توسعه زیرساختهای زیست محیطی در راهبرد برنامه‌های مدیریت شهری این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، مسعود نصرتی با تاکید بر ضرورت ساخت و راه اندازی تصفیه ‌خانه‌های محلی در این منطقه گفت: با توجه به بحران کم‌آبی در کشور و همچنین شهر تهران، شهرداری پایتخت بر آن است تا با افزایش میزان استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز، مصرف آب را برای این مهم مدیریت کند. همچنین با توجه به حجم وسیع فضای سبز این منطقه ضرورت تامین‌ منابع آبی بسیار مهم بنظر می‌رسد و با راه اندازی تصفیه خانه‌های محلی می توان ضمن کمک به‌ حفظ محیط زیست با پساب به دست آمده از آن، آب فضای سبز منطقه نیز تامین خواهد شد.

نصرتی اذعان کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با همکاری شهرداران نواحی به منظور حل و فصل معضل تصفیه‌خانه در منطقه ۲۲، مدیریت شهری منطقه با واگذاری زمین به تعاونی‌های واقع در منطقه نسبت به ساخت و راه اندازی تصفیه‌خانه‌های لوکال ۷۵ مترمربعی اقدام می نماید و به محض آغاز ساخت این تصفیه خانه‌ها، طی سه ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به نقش مهم تصفیه خانه ها در آبیاری فضای سبز خاطرنشان کرد: طبق آمار رسمی کشور میزان بارش در کشور ما یک سوم بارش جهانی و میزان تبخیر هم سه برابر نسبت به آمار جهانی بیشتر است. این آمار تلخ در کاهش نزولات آسمانی و کمبود منابع آبی ضرورت استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز و بازچرخانی آب را دو چندان می کند.

نصرتی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مسایل مهم منطقه ۲۲ تعیین تکلیف بحث فاضلاب است و با تعاملات صورت گرفته و با همکاری شرکت فاضلاب به دنبال رفع معضل فاضلاب این منطقه خواهیم بود.

شهردار منطقه ۲۲ یادآور شد: از سوی شهرداری منطقه زمین‌هایی جهت احداث تصفیه خانه به شرکت آب و فاضلاب داده شده اما رساندن تصمیمات اتخاذ شده به مرحله عملیاتی نیازمند اثرگذاری بسیاری از افراد و سازمانها بخصوص شورای اسلامی شهر تهران و مدیران بالادستی در سازمان‌های مربوطه هستیم تا در این خصوص اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته و تصمیمات گرفته شده به مرحله عملیاتی برسد.

انتهای پیام/

۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 48689

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =