برپایی جشنواره بزرگ «ایران عزیز ما» در منطقه ۴

شهردار منطقه ۴ از برپائی جشنواره بزرگ «ایران عزیز ما» با برپائی غرفه‌های متنوع صنایع دستی به مدت ۱۰ شب در بوستان الغدیر خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ علی اصغر کمالی زاده شهردار منطقه ۴ با اشاره به برپائی جشنواره ایران عزیزما در منطقه ۴ گفت : به همت اداره گردشگری منطقه ۴ جشنواره بزرگ ایران عزیزما از ۳۰ دی ماه جاری به مدت ۱۰ شب در بوستان الغدیر برگزار می شود. این جشنواره در ۳ بخش؛ شامل برگزاری نمایشگاه در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی، برگزاری نمایشگاه جشنواره بزرگ غذا و سفره اقوام و برنامه های شاد استیج خواهد بود.

شهردار منطقه ۴ در تشریح بخش اول جشنواره یعنی نمایشگاه در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی اظهار داشت: در این بخش نمایشگاهی بزرگ با هدف معرفی آداب و سنن اقوام و نمایشگاه حمایت از صنایع دستی،مشاغل خانگی، تولیدات بانوان سرزمین کهن مان ایران برگزار میگردد که از تمام استانهای کشور مشارکت خواهند داشت و از تولید کنندگان صنایع دستی و مشاغل خانگی دعوت به عمل می آید تا با معرفی کالا و هنر خود به رونق تولید و ایجاد اشتغال برای این عزیزان پرداخته شود.

وی سپس به بخش دوم جشنواره اشاره کرد و یادآور شد: هدف از برگزاری بخش دوم جشنواره یعنی نمایشگاه جشنواره بزرگ غذا و سفره اقوام، آشنایی شهروندان تهران با آداب و رسوم طبخ غذای سالم و غذاهای فراموش شده از سفره های ایرانی و همچنین آشنایی مردم با غذا های بومی در کشور است که در کنار نمایشگاه از سیاه چادر های اقوام مختلف و طبخ انواع غذا و شیرینهای محلی نیز استفاده خواهد شد و همچنین استفاده از غرفه های سوغات استانهای مختلف برای ارائه به شهروندان پیش بینی شده است.

برنامه های شاد استیج بخش سوم جشنواره است که کمالی زاده در توضیح آن گفت: سعی شده در کنار عرضه انواع صنایع دستی فضائی مفرح با حال و هوای شهرهای مختلف کشور عزیزمان برای شهروندان مهیا شود که در استیج این شرایط فراهم شده و برنامه های متنوع موسیقی اقوام، رقص اقوام، شاهنامه خوانی، جنگ کودک، مسابقات و بازی های بومی، محلی با اهدا جایزه، جشنواره بادبادک ها، جشنواره ماشین کنترلی و جشنواره لیگ سرگرمی بازی های رایانه ایی را برای شهروندان در نظرگرفته شده است

انتهای پیام/

۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 48779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =