گزارش حسابرسی شرکت پیام رسا و سازمان املاک شهرداری برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ تأیید شد

همزمان با دویست و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، گزارش حسابرسی سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی و تأیید شد.

به گزارش خبرنگار شهر، ابوذر مختاری مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران در دویست و دوازدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی این سازمان برای سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه خوشبختانه گزارشات حسابرسی صورت گرفته ما بر اساس اعلام حسابرس؛ مطلوب بوده است، اظهار کرد: توافقات خوبی با سازمان مالیاتی برای تعیین تکلیف صورت گرفت و تخفیفات خوبی اخذ شد و دغدغه خاصی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: تمام اقدامات مالی در حساب هر منطقه ای برای فروش و تملک ثبت می شود و در عملکرد سازمان املاک نیز وجود دارد. قاعده کلی عملکرد سازمان املاک در حالت یک اداره کل انجام می شود. تمام حساب های ما به نام شهرداری تهران است نه سازمان املاک.

مختاری با بیان اینکه اقدام و قرارداد خاصی با تأمین اجتماعی به جز بیمه پرسنل نداریم، یادآور شد: مشکلی در ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی وجود ندارد.

رئیس سازمان املاک و مستغلات با بیان اینکه در هیچ دوره ای حساب های خرید و فروش در سازمان ثبت نشده است، خاطرنشان کرد: ما هیچ فرآیندی را تغییر ندادیم و تمام اسناد شهرداری به نام شهرداری بوده است. در هیچ دوره ای اتفاق خاصی نیفتاده و حساب ها در اداره کل مالی شهرداری ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۲.۵ درصد درآمد برای سازمان در فرآیند خاصی ثبت می شد که با تشکیل خزانه واحد، این درآمد نیز باید به حساب خزانه واریز شود که انجام خواهد شد.

مهدی قمی مدیرعامل شرکت پیام رسا نیز در جریان بررسی گزارش حسابرسی این شرکت برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بیان اینکه عمده مشکلات این شرکت مالیاتی و سنواتی است، اظهار کرد: مشکلات از قدیم الایام باقی مانده و ما ۲۲ میلیارد تومان بدهی مالیاتی داریم که ۱۸ میلیارد تومان جریمه و چهار میلیارد تومان اصل است. ما اصل را پرداخت خواهیم کرد و امیدواریم جریمه بخشوده شود.


وی افزود: حدود پنج سال نماینده بیمه را به شرکت راه نمی دادند اما ما در سال ۱۴۰۰ هماهنگی هایی انجام دادیم و۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مفاصا حساب تعیین شد. برای سال ۱۴۰۱ نیز مفاصا حساب را دریافت می کنیم.


مدیرعامل شرکت پیام رسا با بیان اینکه ۹ میلیارد تومان از حساب های دریافتنی و پرداختنی کم شد، اظهار کرد: حدود پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از حساب های شرکت تعیین تکلیف شده است.


گفتنی است گزارش حسابرسی شرکت پیام رسا و سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

همچنین در ادامه این جلسه یک فوریت لایحه عوارض ساختمانی، ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های توسعه شهری و بهای خدمات حوزه شهرسازی و ارزش معاملاتی موضوع تبصره ۱۱ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تهران برای اجرا در سال ۱۴۰۳ با حداکثر آراء موافق تصویب شد.


انتهای پیام/

۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
کد خبر: 48907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =