آماده‌باش شمال شرق شهر در بارش‌های پیش رو

شهردار منطقه ۴ از آماده‌باش کامل این منطقه در بارش برف و کولاک پیش‌بینی شده اداره کل هواشناسی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، علی اصغر کمالی زاده اظهار کرد: پیرو پیش بینی های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر بارش برف، کولاک برف و مه در مناطق شمال و شمال غرب استان تهران، به ویژه ارتفاعات اقدامات پیشگیرانه در منطقه انجام شد.

وی ادامه داد: با عنایت به احتمال لغزندگی معابر و جاده ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در نقاط مستعد، با فعالیت های عوامل ذیربط ضمن نظارت و بازدید مستمر از انهار، مسیل‌ها، کانال‌های روباز و روبسته، رود دره‌ها و... به منظور انجام لایروبی مناسب، از استحکام سازه های موقت از قبیل تابلوهای تبلیغاتی، داربست ها و... اطمینان حاصل شد. در ادامه آمادگی لازم  به منظور استقرار نیرو، تجهیزات و ماشین آلات در نقاط حساس و مستعد آبگرفتگی احراز شده است.

کمالی زاده با اشاره به پیشگیری های زمستانه و یخ بندان های احتمالی گفت: تجهیز یک سایت اصلی برف روبی به عنوان پشتیبان در بلوار شهید باباییان خیابان پیشوا و ۸ سایت فرعی در نواحی ۹ گانه این منطقه را از هرگونه مشکل احتمالی دور کرده است.

وی با اشاره به تجهیزات زمستانه در این عملیات بیان کرد: در این آماده باش با مساعدت و همکاری کارگران فضای  سبز، شارژ ۲۵۰ مخزن رنگ، آمادگی ۵ دستگاه مکانیزه غلتان از سازمان پسماند و شارژ  ۱۷۰۰ تن شن در سایت اصلی و ۷۰۰ تن تخلیه شده در نواحی بالادستی (۳-۷-۸-۹) هر کدام ۲۵ تن و در مجموع ۱۰۰ تن شن توزیع شده در این عملیات منطقه در حالت آمادگی به سر می برد.

کمالی زاده در پایان تاکید کرد: در این راستا اتخاذ تدابیر لازم به منظور جلوگیری از تردد، توقف و اتراق شهروندان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های آن منطقه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 48979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =