هرس بیش از ۴۵ هزار اصله درخت در منطقه ۱۵

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: تاکنون ۴۵ هزار اصله درخت و درختچه‌ در سطح بوستان‌ها و فضای سبز معابر اصلی و فرعی سطح نواحی هفتگانه منطقه ۱۵ هرس شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هادی صدیقی گفت: عملیات هرس درختان به منظور اصلاح فرم درختان و افزایش زیبایی های مناظر شهری طبق دستورالعمل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهری از ۱۵ آذرماه آغاز و تا اوایل اسفند ماه ادامه دارد که تاکنون بیش از ۴۵ هزار اصله درخت در سطح منطقه۱۵ هرس شده است.

وی افزود: به همین سبب ۱۵ اکیپ مجهز به طور هماهنگ در سطح نواحی، بوستان های مستقل و بزرگراه ها توسط نیروهای کارشناسی و کارگری آموزش دیده و متبحر با رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن کارگران به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی با جمع آوری و انتقال سریع سرشاخه ها  در سطح منطقه در حال انجام است.

صدیقی اضافه کرد: حفظ و نگهداری درختان شهری جهت مناسب سازی سیمای بصری شهر، حذف شاخه های خشک، آفت زده و بیمار، جوان سازی درختان و تحریک به شاخه زایی، ایجاد شرایط مناسب برای ورود نور و هوا بین شاخه ها و ایجاد دید کافی در تقاطع های اصلی و فرعی از مهمترین اهداف انجام عملیات هرس است.

انتهای پیام/

۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰
کد خبر: 49314

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =