لایحه جدید باغات باید فضای سبز و سرمایه اقتصادی مالکان را حفظ کند

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما در لایحه جدید باید به نقطه بهینه‌ای دست پیدا کنیم که هم درختان و سرمایه‌های فضای سبز پایتخت حفظ شود و هم مردم از حقوق خاصه خود بهره‌مند شوند.

جعفر بندی شربیانی در گفت‌وگو با خبرنگار شهر، درخصوص لایحه جدید باغات با بیان اینکه این لایحه توسط شهرداری به شورا ارائه شده و در حال بررسی است، اظهار کرد: پیش از این تهران دو تجربه را در دو دهه گذشته در رابطه با ساخت و ساز در باغات پشت سر گذاشته است.‌

وی ادامه داد: در یکی از لوایح که به دوره سوم و چهارم مدیریت شهری برمی‌گردد، گفته شده بود که در ۳۰ درصد سطح اشغال، امکان ساخت ۹ طبقه وجود دارد. به نظر می‌رسد این تجربه چنین انعکاسی را دارد که برخی صاحبان املاک، آن را رعایت نکردند و به شیوه‌های مختلف به فضای سبز و درختان موجود در فضای ۷۰ درصدی باقی‌مانده آسیب زدند و این واقعیتی است که باید پذیرفت.

شربیانی با اشاره به مصوبه شورای پنجم تحت عنوان خانه باغ، یادآور شد: بر اساس این مصوبه در ۱۵ درصد سطح اشغال می‌توان سه طبقه ساخت؛ در سال ۱۳۹۸، ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در مجموع پنج پرونده هم پروانه نگرفت و این مصوبه نتیجه‌بخش نبود و اینگونه به نظر می‌رسید که مردم از اینکه ملک آنها باغ است، ناراحتند.

شربیانی با بیان اینکه این دو لایحه از باغات چندان صیانت نکرده است، خاطرنشان کرد: ما در لایحه جدید باید به نقطه بهینه‌ای بین این دو مصوبه دست پیدا کنیم که هم درختان و سرمایه‌های فضای سبز پایتخت حفظ شود و هم مردم از حقوق خاصه خود بهره‌مند شوند؛ چراکه حقیقت امر این است که وقتی نام باغ روی ملک گذاشته می‌شود سرمایه اقتصادی مالکان از بین می‌رود و تضییع می‌شود.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 50389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =