رفع تصرف ۱۷ هزار مترمربع از اراضی و مستحدثات غیرمجاز در حریم منطقه ۱۸+ فیلم

شهرداری منطقه ۱۸ طی چندین مرحله عملیات، بیش از ۱۷هزار مترمربع از اراضی تغییر کاربری یافته و مستحدثات غیرمجاز بخش حریم این محدوده را به حالت اولیه بازگرداند.

محمدجواد خسروی در گفت و گو با خبرنگار شهر با بیان اینکه برای حفظ و صیانت از بخش حریم، هیچ نگاه منفعت طلبانه و جانبدارانه ای نداشته و برایمان مهم سلامت شهروندان و کاهش حجم آلایندگی هوا است، اظهار داشت: حریم از دیرباز به عنوان تنفسگاه پایتخت بوده و وجود اراضی مزروعی و باغات موجب شده تا بخشی از معضلات ناشی از آلایندگی های زیست محیطی کاهش یابد، اما فرصت طلبی برخی افراد که برای کسب درآمد نامشروع مبادرت به تغییر کاربری این فضاها کرده و به نوعی برای خودشان بنگاه های معاملاتی خرید و فروش ملک و زمین به راه انداخته اند، معضلات عدیده ای را در مسیر اداره این بخش به وجود آورده است.

وی ادامه داد: برای اجرای قانون و دفاع از حقوق شهروندان، هیچ گونه مماشاتی نداشته و همگان در برابر قانون از حقوق یکسان و برابری برخوردار هستند. نمونه بارز این نگرش کارنامه دو ماه اخیر مدیریت شهری منطقه در بخش حریم بوده که توانسته پس از اخذ مجوز قضائی، بیش از ۱۷ هزار متر مربع از اراضی تغییر کاربری شده و مستحدثات غیرمجاز بخش حریم را به حالت اولیه بازگرداند.

خسروی با اشاره به آزادسازی و رفع تصرف ۱۲۵ هکتار از اراضی زراعی واقع در بخش حریم طی دوره جدید مدیریت شهری، اذعان داشت: رفع ۱۶۵ مورد خلاف بنای غیر مجاز، ۱۸۴ مورد دیوارکشی، جمع آوری ۲۲۰ مورد درب غیر مجاز، ۶۰ مورد استخر و انباری، ۶۵۳ مورد پرچین و حصار کشی، ۱۱۴ مورد خلاف نصب صفحه ستون، راه بند، سکو، آلاچیق، کانکس، جلوگیری و رفع ۳۳ مورد خلاف محوطه سازی به همراه اجرای ۷ مورد رأی ماده صد از جمله اقدامات بازدارنده و ضربتی صورت گرفته برای صیانت از حریم به رغم چندگانگی مدیریتی در این بخش به شمار می رود.

انتهای پیام/                                                                                         

۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 51245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =