اولین نشست بررسی مسائل، چالش ها و آسیب های اجتماعی منطقه۶ برگزار شد

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه۶ از برگزاری اولین نشست بررسی چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی این منطقه با همکاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶؛ مهدی بصیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه اظهار کرد: با هدف آگاه سازی، اقدامات پیشگیرانه و شناخت دقیق چالش‌های اجتماعی در بخش مرکزی شهر، همایش تخصصی آسیب های اجتماعی با حضور صاحب نظران و مدرسین دانشگاهی این حوزه در روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی، برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: دستیابی به جامعه شهری ایمن و پویا نیازمند شناخت دقیق چالش‌های اجتماعی است که در اولین نشستی که برگزار شد؛ آسیب های اجتماعی بوستان های بخش مرکزی شهر تشریح و راهکارهای ارائه شده توسط صاحب نظران مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

بصیری در تشریح گفتمان شکل گرفته در این نشست خاطر نشان کرد: این گفتمان به صورت دوسویه با شهروندان و پرسش و پاسخ برگزار شد که شهروندان مشاهدات خود و وضعیت آسیب ها در جامعه محلی را تشریح کردند .

معاون شهردار منطقه ۶ گفت: راهکارهایی مانند افزایش حضور شهروندان با برگزاری رویدادهای فرهنگی در در بوستانها و احداث امکان پرتردد در مجاورت بوستان ها و استفاده از دوربین های مدار بسته جز پیشنهادهایی بود که در این نشست مطرح شد.

وی در ادامه افزود: تشکیل کارگروهی متشکل از مهندسین شهری، مدرسین دانشگاهی این حوزه، سازمانهای مردم نهاد و... و انعقاد تفاهم نامه همکاری در کنار اقدامات ذکر شده می تواند در پیشگیری از گسترش آسیب های اجتماعی در سطح منطقه تاثیرگذار باشد.

براساس این گزارش پنل اختصاصی این نشست با حضور محمدرضا کارچی، فرهاد نصرتی نژاد، محمد سبزی و هوشنگ میرزایی برگزار شد.
انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 51342

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =