آیین رونمایی از اتوبوس، تاکسی و موتور برقی وارداتی از چین

آیین رونمایی از نمونه‌هایی از ناوگان برقی جدید حمل و نقل عمومی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین رونمایی از یک دستگاه اتوبوس برقی، ۳۰‌دستگاه تاکسی برقی و چند دستگاه موتور برقی وارداتی از چین ظهر امروز -۲۲ اسفندماه ۱۴۰۲- با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، محسن هرمزی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، علی اصغر قائمی، مهدی پیرهادی، سید احمد علوی، مهدی بابایی، محمد آخوندی، علیرضا نادعلی و سید محمد آقامیری اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

قرارداد برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل تهران در سفر اخیر شهردار تهران به چین نهایی شد. بر این اساس، طرف چینی متعهد شد دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، ۲۵ هزار دستگاه تاکسی برقی، دو هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی شاسی‌بلند برقی، ۱۰هزار دستگاه ون و ۱۵۰هزار دستگاه موتور کار برقی را به صورت اقساطی واگذار کند.

محموله تحویلی امروز نمونه‌ای از این قرارداد است و طرف چینی متعهد شده همه وسائط نقلیه خریداری شده را پس از واریز ۲۰ درصد پیش‌پرداخت حداکثر ظرف مدت ۶ ماه تحویل دهد.

تاکسی‌های وارد شده توانایی پیمایش تا ۵۰۰ کیلومتر با یک بار شارژ کامل را دارند. همچنین عمر باتری‌های آنها دست‌کم ۴۵۰هزار کیلومتر برآورد می‌شود.

مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه قرار است این وسایل نقلیه وارد چرخه حمل و نقل عمومی شود، گفت: ما سال آینده منتظر دو هزار دستگاه اتوبوس خارجی و همچنین داخلی ها هستیم تا بتوان شرایط خوبی برای حمل و نقل عمومی ایجاد کرد. ما مدام تشویق به استفاده از این وسایل حمل و نقل عمومی می‌کنیم اما باید به اندازه بوده و در کرامت و شان مردم باشد.

وی افزود: امیدواریم این وسایل هرچه سریعتر ساخته و وارد شود تا فرصت برای ساخت داخل وجود داشته باشد. ما این وسایل را به ناوگان اضافه خواهیم کرد و قرار بر برقی‌سازی اتوبوس‌های موجود نیست. پس از پرداخت مبالغ بانکی توسط بانک شهر، پس از چهار ماه اتوبوس‌ها وارد کشور خواهد شد.

چمران تاکید کرد: با اینکه قیمت این خودروها بیشتر است تعرفه ها یکسان خواهد بود و از سود بازرگانی استفاده خواهیم کرد تا با نرخ فعلی فعالیت کنند

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 51367

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =