استقبال از بهار قرآن و بهار طبیعت در میادین و معابر اصلی منطقه ۸

همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و در آستانه نوروز ۱۴۰۳، معابر و میادین اصلی منطقه با المان‌های ماه رمضان و نوروز آماده استقبال از این ایام مبارک و با نشاط شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ فاطمه تنهایی شهردار این منطقه در تشریح اقدامات مدیریت شهری منطقه در این ایام گفت: با تلاقی ایام مبارک ماه رمضان و فرا رسیدن عید نوروز، مدیریت شهری منطقه به منظور طراوت بخشی به محیط شهری، اقدام به نصب و اجرای المان‌های نوروزی و ماه رمضان با موضوعات ماه میهمانی خدا، بهار قرآن، بهار و نوشدن طبیعت در نقاط مختلف منطقه کرده است.

تنهایی در ادامه افزود: در این راستا المان ماه مهربانی با نور پردازی‌های زیبا در میدان هلال احمر، المان عمو نوروز و نوید دهنده سال نو با طرح رنگ‌های بهاری در ضلع جنوب میادین نبوت و هلال احمر، المان برای ایران در میدان قمر بنی‌هاشم، ترنج یا ضامن آهو در تقاطع خیابان گلبرگ و سامان، المان گروه موسیقی در بوستان فدک و میدان نبوت، قاب شهدا در بوستان فدک، سفره هفت‌سین در میادین نبوت و قمر بنی‌هاشم در جهت زیبایی بصری محدوده منطقه هشت توسط عوامل اجرایی این معاونت نصب و  اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین کاشت نشاء بهاره و اجرای فرش گل، کاشت گل‌های شب‌بو، روتبال درختان، جانمایی سبد گل و اجرای پرچین چوبی( حصاربافی با چوب هرس) در میدان نبوت، ۴۶ متری، بوستان‌های سطح منطقه و ... در حال اجرا است.

شهردار منطقه با اشاره به نصب المان لانه پرندگان با نماد تنوع زیستی در تقاطع خیابان شهید مدنی با خیابان گلبرگ در ناحیه ۲، از نورپردازی خیابان شهید مدنی با استفاده از ریسه‌های نوری در راستای زیباسازی شهری و چشم‌نوازی منطقه ویژه گردشگران نوروزی خبر داد.

همچنین نصب المان رویش در خیابان مسیل گلشن‌دوست تقاطع خیابان کشاورز، اجرای آذین‌بندی، نصب طاق نصرت، سبد گل و جانمایی تخم‌مرغ‌های رنگی در سطح منطقه از دیگر اقدامات در حال انجام این معاونت در روزهای پایانی سال است.

براساس گزارش معاونت خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۸، مرمت باغ موزه مینیاتور واقع در بوستان تمدن به عنوان مکانی متفاوت و زیبا که مدل‌های کوچکی از آثار باستانی معروف ایران در آن به نمایش در می‌آید نیز به منظور آماده‌سازی برای بازدیدکنندگان نوروزی در دستور کار این معاونت قرار دارد.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 51448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =