اجرای ویژه‌برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان در منطقه ۱۳

به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات نوروزی، سه ویژه برنامه باغ عروسک‌ها، جشن روزه اولی ویژه پسران و ایستگاه راز و نیاز با نگاه آموزش مفاهیم شهروندی ویژه کودکان و نوجوانان در منطقه ۱۳ اجرایی می‌شود.

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۳، محمد هادی علی احمدی، شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های نوروزی با محوریت موضوعات مربوط به آموزش شهروندی گفت: با توجه به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن و لزوم اجرای برنامه‌های خلاقانه در راستای احیای سنت‌های حسنه این دو مناسبت و همچنین ایجاد محیطی جذاب برای مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوان، اداره آموزش شهروندی منطقه هم‌راستا با ویژه برنامه‌های اداره کل آموزش شهروندی، برنامه‌های ویژه در قالب " بهار قرآن- بهار ایران" با نگاه آموزش مفاهیم شهروندی با تکیه بر گروه مخاطب کودک و نوجوان پیش‌بینی کرده است.  

وی، احیا، ترویج و پاسداشت سنت های زیبا و آیین‌های نیکو، آشنایی کودکان و نوجوانان با فلسفه ماه مبارک رمضان و ایجاد نشاط معنوی و الفت بیشتر با ماه ضیافت الهی و تشویق روزه اولی‌ها و ارتقاء سطح انگیزه برای ادامه مسیر معنویت و ارتباط با خدا را از اهداف این ویژه برنامه های عنوان کرد و افزود: باغ عروسک‌ها، جشن روزه اولی‌ها و ایستگاه راز و نیاز از عناوین اصلی ویژه برنامه‌های منطقه ۱۳ است.

شهردار منطقه ۱۳ اظهار کرد: نمایش میدانی و آموزش مفاهیم شهروندی ویژه کودکان با حضور شخصیت‌های عروسکی به همراه نقال و قصه‌گو در بوستان خیام اجرا می‌شود.  

وی در خصوص جشن روزه اولی‌ها همراه با برنامه‌های متنوع تصریح کرد: این مراسم ویژه پسران روزه اولی بهانه‌ای است برای تکریم نوجوانانی که برای اولین بار با روزه‌داری در این ماه مبارک به خدای خود نزدیک شده و اعلام بندگی می‌کنند.  

شهردار منطقه ۱۳ خاطرنشان کرد: ایستگاه راز و نیاز با عنوان قنوت غنچه‌ها در ۵ مسجد منتخب ویژه کودکان منطقه۱۳ در شب‌های قدر همزمان با شب‌های پر فیض قدر به منظور آشنایی کودکان با زندگی امام علی (ع) و قرآن کریم برپا می‌شود.

انتهای پیام/

۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 51786

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =