اجرای طرح آموزشی «۱۰ در ۱۰۰» در منطقه ۱۳

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ از اجرای طرح آموزشی ۱۰ در ۱۰۰ در محلات این منطقه خبر داد  و گفت: به منظور اطلاع رسانی به شهروندان، تابلوهای متحدالشکل با عنوان این طرح در محلات دوازده گانه این منطقه نصب شد.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، اصغر ژولیده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳، با بیان اینکه آموزش شهروندان، رویکرد و برنامه اصلی اداره آموزش های شهروندی منطقه ۱۳ که در راستای ابلاغیه های اداره کل آموزش شهروندی پیگیری می شود، گفت: با توجه به تجارب سال گذشته، مجموعه برنامه های مختلفی در حوزه آموزش شهروندی در  سال ۱۴۰۳ عملیاتی  می شود که بخشی از آنها نیز  در ادامه فرآیند برنامه های عملیاتی سال گذشته است.  
به گفته وی در  طرح آموزشی، ده عنوان آموزشی مشخص که جزء حقوق و تکالیفی است که شهروندان باید به آن بپردازند مطابق احکام و برنامه‌ های  ابلاغی به صورت رایگان در یکصد فضای آموزشی محلات شامل مدارس، سراهای محله، مساجد، سراهای محله  برگزار می شود.  
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ اظهار داشت : برای اطلاع رسانی به شهروندان و هدفمند کردن طرح آموزشی ۱۰ در ۱۰۰ که بتوانیم مخاطبان را در محلات پیدا کرده و آموزش ها را به این افراد منتقل کنیم، تابلو های  متحد الشکل در محلات نصب شد.  
علی اصغر ژولیده، اخلاق و آداب شهروندی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توجه به محیط زیست، مدیریت پسماند، ایمنی و مدیریت بحران، حوزه سلامت  را از عناوین آموزشی این طرح عنوان کرد و یادآور شد: آموزش شهروندی با ارتقا فرهنگ شهروندی ارتباط مستقیم دارد، این مؤلفه‌ها در جهت دادن رفتار شهروندان و کیفیت مشارکت آنان در امور جامعه به عنوان یکی از الزامات اساسی سرمایه اجتماعی و شاخص‌های توسعه فرهنگی یافتگی نقش مؤثر دارد.
انتهای پیام/

۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 53348

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =