آشنایی گردشگران نوروزی با طرح نوماند در بوستان‌های جنگلی منطقه ۲۲

به دنبال رونمایی مدیریت شهری از اپلیکیشن شهرزاد، پیاده‌سازی طرح نوماند و نقش مهم آن در ترویج فرهنگ تفکیک پسماند از مبداء، غرفه‌های آشنایی با محیط زیست و تبیین اهداف طرح نوماند و چگونگی اجرای این طرح در روز طبیعت برای شهروندان در بوستان‌های فرامنطقه‌ای در قطب گردشگری پایتخت تشریح شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه۲۲، محمدحسن فصیح عنوان کرد: با توجه به حضور گسترده گردشگران نوروزی در منطقه ۲۲ و حضور در اماکن تفرجگاهی آن در روز طبیعت و به منظور جلب حداکثری مشارکت در امر بازیافت توسط هموطنانی که در روز طبیعت این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری نوروزی خود انتخاب کرده‌ بودند و نهادینه‌سازی آن به کمک بروشورهای آموزشی و آشنایی با نحوه استفاده از طرح نوماند بصورت چهره به چهره و نرم‌افزار شهرزاد این طرح در روز طبیعت اجرا شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ اظهار کرد: این اقدام با بهره‌گیری از توان کارشناسان بازیافت، تبلیغات چهره به چهره این اپلیکیشن پرکاربرد، نحوه نصب و استفاده از خدمات جانبی آن برای مردم انجام شد. ضمن اینکه خودروهای طرح نوماند برای جمع آوری پسماند خشک شهروندان در این بوستان ها مستقر شدند.

توزیع اقلام آموزشی و کیسه در بوستانها، توزیع کیسه های پلاستیکی به مقدار لازم به شهروندان، فعالیت خودروهای نوماند جهت تحویل اقلام بازیافتی شهروندان؛ فعالیت آموزشگران پسماند در بوستانها جهت نصب اپلکیشن نوماند در راستای ثبت و تحویل سفارش از جمله اقدامات حوزه مدیریت پسماند منطقه ۲۲ در روز ۱۳ فروردین بود.

انتهای پیام/

۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 52135

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =