استقرار گشت ثابت در سه پهنه منطقه یک برای سامان‌بخشی به آسیب‌های اجتماعی 

طرح جهادی سامان بخشی آسیب‌های اجتماعی با حضور فعال شهرداران نواحی، نیروهای خدمات شهری مستقر در نواحی و مدیران اجتماعی در سه پهنه غربی، شرقی و مرکزی منطقه یک در حال اجرا است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران، سلیمه رودکی معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه اظهار کرد: عزم جدی و همه جانبه در راستای جمع آوری و ساماندهی کلونی های آسیب های اجتماعی در منطقه یک با هماهنگی معاونت خدمات شهری و محیط زیست، شهرداران نواحی، مدیر مرکز خدمات اجتماعی منطقه، روسا و ناظرین خدمات شهری و مدیران اجتماعی نواحی در حال اجرا است.

وی افزود: زیرساخت ها و آنچه نیاز به پشتیبانی جهت اجرای این طرح داشته است آماده شده و گشت های خودرویی و موتورسیکلت در سه نقطه  منطقه در سه پهنه شرقی(ازگل)، غربی(میدان تجریش) و مرکزی(فرمانیه) در دو شیفت صبح ۸ تا ۱۶ و بعدازظهر۱۶ تا ۲۴ مستقر و آماده تحویل گرفتن جامعه هدف و مددجویان هستند.

رودکی به پنج جامعه هدف در این طرح پرداخت و گفت: هدف از این طرح جمع آوری متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار، کارتن خواب ها و زباله گردها است که درگام اول راه اندازی گشت های خودرویی، موتوری و شناسایی کلونی ها و در گام دوم نیز گشت شهربان وارد عمل می شود و به فرماندهی شهردار ناحیه اقدام به جمع آوری موارد دیده شده خواهد نمود و اگر موردی امکان جمع آوری نداشته باشد با مرکز خدمات اجتماعی تماس گرفته می شود و مددکاران اجتماعی با گشت سیار به همراه ضابطین قضایی در محل حضور می یابند تا موضوع جمع و چهره شهر از آسیب و پدیده های نابهنجار اجتماعی پاکسازی شود.

وی افزود: مدیران شهرداری تهران در همه مناطق در حال گشت زنی و بازرسی روزانه و شبانه هستند و در سایت شهر پویا همه موارد و اقدامات نواحی رصد و پی گیری می شود.

صفایی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه نیزاین طرح را در اولویت وظایف شهرداران نواحی عنوان کرد و گفت: در این طرح که ۱۴ فروردین ماه اعلام و تا ۳۱ فروردین ماه ادامه دارد همه نواحی به صورت جدی تمرکز خود را برآن گذاشته اند و با انجام گشت های مستمر، محل دپوی غیر مجاز زباله ها را شناسایی و نسبت به جمع آوری و نا ایمن کردن این مکان ها برای زباله گردها اقدام می کنند.

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
کد خبر: 52449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =