عملیات بهاره باندینگ درختان در منطقه ۴

رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۴ از آغاز عملیات باندینگ درختان در اولین ماه فصل بهار خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، لیلا حبیبی گفت: عملیات باندینگ درختان به منظور حفظ و نگهداری، پیشگیری و مقابله با شیوع آفات برای بیش از ۸۲۷ اصله درخت در این منطقه انجام می گیرد. در این راستا این عملیات به منظور کنترل آفات در محل های با پتانسیل و یا کانون آلودگی آفات، اجرا می شود.

رئیس اداره فضای سبز  منطقه ۴ خاطرنشان کرد: در این عملیات از ترکیباتی چون سم حشره کش، انواع قارچ کش، چسب چوب و پودر مل استفاده می شود.

حبیبی با اشاره به اینکه این اقدام علاوه بر حفظ ذخایر ارزشمند درختان موجب پیشگیری و افزایش مقاومت این گونه های گیاهی در برابر آفات پوستخوار و چوبخوار و نیز کنترل شیوع حشرات و آفات به ویژه با گرم‌تر شدن هوا می شود، افزود: این عملیات با نظارت کارشناسان کلینیک گل و گیاه و توسط نیروهای خدوم آموزش دیده تا اتمام و تکمیل درختان هدف در محدوده رفیوژ شهید سلیمانی، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، رفیوژ آزادگان، رفیوژ خیابان تیرانداز، بوستانهای نوفل لوشاتو، ساحل، پلیس، مجیدیه، ارکیده، فرهنگسرای اشراق، بلوار گلها و خیابان جشنواره اجرایی شده و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان اضافه کرد: عملیات باندینگ بر روی نارون، صنوبر، بید و اقاقیا، تعدادی زبان گنجشک، عرعر و چنار صورت گرفته است.

انتهای پیام /

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 52457

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =