تداوم اجرای طرح نگهداشت شهر در منطقه۹

شهردار منطقه۹ از انجام عملیات خدمت رسانی به شهروندان در شروع سال ۱۴۰۳ در قالب اجرای طرح نگهداشت شهر در این قسمت از پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار این منطقه گفت: طرح نگهداشت شهر در محلات منطقه ۹ با اجرای رفت و روب و نظافت باغچه، شستشوی مخازن و رنگ آمیزی زیرمخزنی‌ها، شستشوی جداول و المانها، طعمه گذاری جانوران موذی، شستشوی ایستگاه‌های اتوبوس و نیوجرسی‌ها وعملیات علف کشی در حال اجراست.  

وی در خصوص عملیات رفت و روب و نظافت باغچه منطقه۹ عنوان کرد: به منظور حفظ پاکیزگی شهر عملیات رفت و روب و نظافت باغچه‌ها به صورت روزانه در معابر اصلی و فرعی ناحیه ۲ در حال انجام است که به این منظور خیابان تفرش به متراژ ۶۰۰۰ مترمربع پاکسازی شد.

شهردار منطقه ۹ افزود: همچنین در راستای پیشگیری از شیوع بیماری ها، ارتقاء بهداشت، حفظ محیط زیست  و جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع، نظافت و شستشوی مخازن زباله و گندزدایی محل نصب آنها با مواد شوینده و ضدعفونی کننده انجام شد.

وی اضافه کرد: با آغاز فصل بهار و جهت ایجاد منظر زیبای شهری شستشوی جداول و المان ها در محلات ناحیه ۲ از جمله واشقانی فراهانی اقدام لازم انجام شده است.
مرتضوی با اشاره به طعمه گذاری جانوران موذی در ناحیه مذکور بیان کرد: اکثر کلونی‌های فعال جانوران موذی توسط اکیپ‌های خدمات شهری و در پی ثبت پیام های مردمی، شناسایی و عملیات طعمه گذاری به صورت منظم در حال اجرا است.

مرتضوی توضیح داد: با رعایت بهداشت عمومی و محیطی، عدم تجمع زباله‌های خانگی و خوراکی می توان تا حد قابل توجهی جمعیت این جوندگان را کنترل کرد که به این منظور تعداد ۶۰ طعمه گذاری در خیابان‌های ملکی، شمشیری، سلطانی و مسیح خواه  جهت کنترل جوندگان و ۶۵ مورد شناسایی و ۱۲ عدد لانه کوبی انجام شد.

شهردار منطقه۹ تصریح کرد که به منظور ایجاد زیبایی بصری در معابر ناحیه ۲ نسبت به رنگ آمیزی زیر مخزنی‌ها، شستشوی ایستگاه‌های اتوبوس و نیوجرسی‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ اقدامات مدنظر انجام شده است.

این مدیر ارشد شهری در منطقه۹ یادآور شد: عملیات علف کشی به منظور حفظ محیط زیست و نگهداشت شهر به صورت مستمر در حال انجام است که در این راستا علف‌های هرز معابر خیابان واشقانی فراهانی وجین شد.

مرتضوی در خاتمه تاکید کرد: طرح نگهداشت شهر در معابر شهری و محلات توسط معاونت خدمات شهری و محیط زیست و با همکاری نواحی به صورت مستمر در منطقه ۹ به منظور افزایش رضایتمندی شهروندان ادامه دارد.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 52740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =