پایش محیط زیستی کارواش‌های منطقه۹

پایش کارواش‌های منطقه۹ به منظور بررسی مباحث محیط زیستی انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سید محمد رحیم مرتضوی شهردار منطقه گفت: پایش تمامی کارواش‌های منطقه۹ در راستای بررسی مباحث محیط زیستی و مدارک مرتبط با آزمایشات و نمونه برداری‌های ادواری اجرا شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت کارواش‌ها در تولید آلودگی های محیط زیستی و لزوم پایش منابع آلاینده محیط زیست، بازدید و بررسی از فعالیت و عملکرد آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مرتضوی عنوان کرد: در همین راستا اداره محیط زیست و توسعه پایدار معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه۹ جهت جلوگیری و کاهش انتشار آلاینده‌ها، بازدید مستمر از وضعیت کارواش‌های منطقه را در دستور کار خور قرار داده است.

شهردار منطقه۹ تصریح کرد: پساب کارواش‌ها که حاوی شوینده‌ها و روغن‌های موتور اتومبیل هاست می تواند با ورود به گستره آب‌های سطحی و سفره‌های آب زیرزمینی در مناطق پذیرنده پساب، موجب آلودگی منابع آبی شود.

وی بیان کرد: به این منظور ضمن بازدید از کارواش‌های منطقه۹ و تکمیل چک لیست‌های مربوطه، نمونه برداری از پساب تولیدی توسط آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود تا پس از آنالیز نمونه‌ها، اقدامات لازم در خصوص کارواش های آلاینده محیط زیست طبق قانون حفاظت و بهسازی توسط منطقه انجام شود.

مرتضوی یادآور شد: با پیگیری‌های مستمر تعدادی از کارواش‌های منطقه۹ موفق به تمدید تائیدیه محیط زیستی از سازمان حفاظت و محیط زیست شهر تهران شده‌اند.

انتهای پیام/

۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 52741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =