مشاهده عینی نتایج کاهش وقوع بزهکاری در شهر تا پایان هفته جاری

تازه‌ترین نشست سامان بخشی آسیب‌های اجتماعی منطقه ۱۸پایتخت با رویکرد ارزیابی اقدامات صورت گرفته از زمان آغاز طرح تا کنون با حضور نمایندگان ویژه شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۸، در جریان این نشست که سید محمد فیاض مدیر کل هماهنگی نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران، محمد جواد خسروی شهردار منطقه، رحمانی دبیر مرکز رصد وپایش آسیبهای شهر و تنی چند از مدیران منطقه برگزار شد، اهم اقدامات انجام شده توسط حوزه های معاونت خدمات شهری و محیط زیست، اجتماعی و فرهنگی و همچنین نواحی هفتگانه از زمان آغاز طرح تا کنون مورد ارزیابی و تجزیه وتحلیل قرار گرفت.

خسروی شهردار منطقه طی سخنانی در این نشست گزارش مبسوطی از اقدامات صورت گرفته از زمان آغاز طرح را اعلام و اظهار داشت: از زمان آغاز طرح تا کنون بالغ بر ۱۵۰ نفر کارتن خواب، معتاد متجاهر، کودک کار و خیابان، متکدی و زباله گرد ساماندهی و حجمی در حدود ۲۴ تن پسماند خشک دپو شده در سطح محلات جمع آوری شده است.

وی در ادامه پیرامون تدابیر ابلاغی از سوی شهردار تهران، اظهار داشت : در چندین فاز من جمله مبارزه با پدیده زباله گردی با محوریت معاونت خدمات شهری طی دو شیفت و در مقوله مقابله با آسیب‌های اجتماعی که مربوط می‌شود به ریشه‌کنی معضل کارتن خواب‌ها و متکدیان با محوریت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در سطح منطقه به جهت تحقق رویکردهای طرح سامان بخشی آسیبهای اجتماعی گام بر خواهیم داشت.

همچنین فیاض مدیر کل هماهنگی نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری تهران سخنان خویش را با بیان این نکته که مدیریت شهری برای تحقق رویکردهای ابلاغی در طرح سامان بخشی آسیبهای اجتماعی؛ نیازمند مشارکت سازمانهای مردم نهاد است، آغاز و اعلام کرد : اگر شهرداری بعنوان متولی اداره امور شهر در این مسیر پر تلاطم و طاقت فرسا از این حیث که این قبیل معضلات پدیده ای قدیمی بوده و لایه های مختلف آن در اقصی نقاط شهر مشاهده می شود، همراهی و پشتیبانی نگردد، نمی توان به نتایج دلخواه دست پیدا کرد.

وی ادامه داد : مشاهده عینی نتایج کاهش وقوع بزهکاری در شهر تا پایان هفته جاری از موارد مورد توجه و تأکید شهردار تهران بوده که می بایست توسط مناطق به بهترین شکل به مرحله اجرا گذاشته شود.

بر پایه این گزارش، رحمانی دبیر مرکز رصد و پایش آسیبهای شهر تهران نیز دیگر سخنران این نشست بود و یاد آور شد: پیش از این وضعیت آسیب‌های اجتماعی با شیبی فزاینده روز به روز وضعیتی بدتر پیدا می کرد به نحوی که بنا به اذعان شهردار تهران در پایان سال ۱۴۰۰ حدود ۸ هزار معتاد در کمپ‌های ماده ۱۶ مستقر و ۱۵ هزار معتاد متجاهر دیگر نیز در کف خیابان‌ها رها شده بودند.

به گفته این مقام مسئول، وجود چنین شرایط نابسامانی دو دلیل اصلی داشت؛ نخست عدم وجود ظرفیت ساماندهی و دوم ناهماهنگی بین دستگاه‌ها برای حل چالش‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی

برپایه این گزارش، هریک از حاضرین در این نشست نیز به تناوب موضوعات مطروحه پیرامون مسائل و مشکلات فرا روی خویش در اجرائی شدن این طرح به ایراد سخن پرداختند.

 انتهای پیام/

۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 52811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =