واردات واگن مترو امسال انجام می‌شود/ نصب ۶۰ پله برقی در پایتخت ظرف سه ماه

شهردار تهران از ورود واگن‌های مترو به پایتخت در سال جاری، گفت: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است که کار هزار و ۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد و اختلاف‌نظرها در مورد تایید بسته‌ ورودی از چین بود که در حال حاضر اختلاف‌نظری در این باره وجود ندارد.

به گزارش شهر، علیرضا زاکانی، امروز -چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳- در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ظرفیت شهرداری برای حضور فعال در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده شد و از این ظرفیت برای دوره دوم انتخابات که ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد نیز بهره خواهیم گرفت.

شهردار تهران درباره نصب دوربین‌ بر لباس نیروهای شهربان و حریم‌بان تهران هم خاطرنشان کرد: این موضوع در راستای ساماندهی یک امر کلی است تا دستگاه‌های مسئول بتوانند در امور مختلف و صیانت از افراد، کنترل بهتری داشته باشند.

وی درباره واردات واگن‌های مترو و اختلافاتی که بین شهرداری و وزارت کشور وجود دارد، تصریح کرد: کارفرمای واردات واگن‌های مترو، وزارت کشور است که کار هزار و ۷۱ دستگاه در دو قرارداد برای واردات انجام شد اما اختلاف نظرها در مورد تایید بسته‌ ورودی از چین بود که اختلاف نظری در این باره وجود ندارد.

شهرداری تهران اضافه کرد: به این قرارداد باید ظرف ۱۰ روز پاسخ داده می‌شد اما پاسخ طولانی شد که اعتراض آقای چمران را به همراه آورد و در نهایت در زمان خودش این کار انجام شد.

زاکانی درباره زمان واردات آن توضیح داد: امسال واردات واگن‌ها انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

وی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین نیز گفت: به هیچ عنوان چنین موضوعی مطرح نشده و در ایران تولید آسانسور و پله برقی وجود دارد. البته سال گذشته ۶۰ دستگاه پله برقی خریداری شد که ظرف سه ماه نصب آن به اتمام خواهد رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴
کد خبر: 52894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =