دیدار شهردار منطقه ۵ با پرسنل شهربان و معبربان منطقه

شهردار منطقه ۵ در جمع پرسنل شهربان و معبربان این منطقه گفت: اقتدار، تواضع، تقوا سه شاخص مورد انتظار از همکاران شهربان و معبربان است.

به گزارش شهر به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، داود گودرزی شهردار منطقه در جمع پرسنل شهربان و معبربان این منطقه گفت: یکی از مسائل مهم برای ما مشکلات و دغدغه های اقتصادی و معیشتی شماست که در این زمینه اهتمام خود را برای حل این موضوع به کار خواهیم بست و تلاش کرده تا حد امکان در این زمینه مشکلات را برطرف کنیم چرا که اگر قرار است به مردم خدمت رسانی شود و خدمات خوب بدهیم الزامات اولیه اش این است که هوای نیروهای خودمان را داشته و در ابتدا خدمتگزار آنها باشیم.

گودرزی  افزود: من و شما با هم قرار است به مردم خدمت کرده، شهر را بهتر مدیریت کنیم و انضباط شهری را بیشتر توجه داشته باشیم. لذا برای اینکه این وظیفه را به درستی انجام دهیم و مردم را با خودمان همراه، اول خودمان باید منظم و منضبط باشیم. دوم اینکه زاویه نگاه ما به کاسب یا کسی که ساخت و ساز می کند درست باشد. ممکن است کسی دارد تخلف می کند اما باید بدانیم که ما خادم مردم هستیم. کسی که دستفروشی می کند شاید به ظاهر تخلف می کند اما نانی برای زن و بچه اش می برد و ما باید ضمن درک شرایط آنها کمک کنیم این بی قانونی را برطرف و به سمت ساماندهی و کمک کردن حرکت کنیم.

گودرزی تشریح کرد: نباید نگاه از بالا به پایین داشته باشیم و می شود با کارهای ایجابی و فراهم کردن زمینه ها شرایطی را فراهم کنیم که تخلف کمتر شود و تنها به سمت برخوردهای سلبی نرویم.

شهردار منطقه ۵ توضیح داد : باید پدیده هایی مثل دستفروشی آسیب شناسی شود و راهکارهایی پیدا کنیم که مردم کمتر به سمت تخلف سوق پیدا کنند. اگر هم به هر دلیلی کسی تخلفی می کند باید به گونه ای با آن برخورد شود که هم اقتدار داشته باشیم و هم از مرز انصاف و عدالت خارج نشویم.

گودرزی تصریح کرد: ما می خواهیم با کمک مردم شهر را بهتر اداره کنیم و برای زندگی های مردم اقدامات بهتری رخ دهد مثل قرارگاهی که برای مسکن زده شده تا موضوع مسکن رونق بگیرد و در این حوزه ارزان سازی شهر یکی از راهبردهای شهرداری است. وقتی مدیریت شهری زاویه نگاهش این است که به مردم خدمت بیشتری بکند، ما شانی برای خودمان غیر از نوکری مردم قائل نیستیم مردم باید در عمل این حرف را ببینند.

او با بیان اینکه مردم همه ما را نیروی جمهوری اسلامی می بییند و باید به گونه ای که امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدای گرانقدر می خواستند با مردم برخورد کنیم اذعان داشت: باید به زندگی های مردم از زاویه درستی نگاه کنیم. البته اگر کسی بخواهد قلدری و زورگویی کند و حق دیگران، شهروندان، شهر و بیت المال را تضییع کند، آن هم باید با روش خودش با او مقابله کرد. گاهی با موضوعی باید متواضعانه برخورد کرد و با موضوعی هم برخورد تند داشت. کسی که نانی برای خانواده اش می برد را باید یکجور برخورد کرد و کسی که به قوانین تعدی می کند، مقابل نظم شهری می ایستد و مافیا درست می کند باید با او برخورد جدی کرد اما مهم است که تشخیص دهیم کجا چه رفتاری را انجام دهیم.

شهردار منطقه ۵ افزود: می شود هم مقتدر بود و هم منصف و عادل و اینها منافاتی با هم ندارد اما باید تشخیص داد و تمرین کرد. نکته دیگر اینکه ما در معرض تطمیع ها و رشوه ها هستیم. کار راحتی نیست مقابله با اینها و به خودسازی نیاز دارد که در مقابل این پیشنهادت مکرر تاب آوری داشته باشیم و به مسیر خلاف منحرف نشویم. همه ما باید هوای همدیگر را داشته باشیم و به تقوای جمعی نیاز داریم و اگر جایی رویه ای غلط شده باید این رویه غلط را از بین ببریم.

گودرزی در خاتمه تاکید کرد: در بحث کاری و تشکیلاتی اگر قرار باشد در جمع منطقه ۵ چند نفر اندک در مسیر انحرافی بروند و همه ما را بدنام کنند من آن اجازه را نمی دهم. چرا مردم به خاطر اندکی باید از شهرداری ها گلایه‌مند باشند؟ چرا باید بدنام باشیم چون چند نفر به حق خودشان قانع نیستند و باید جلوی آن ها را همه بگیریم. اگر برای من ثابت شود که کسی اهل رشوه گرفتن، پول گرفتن و زور گفتن به مردم است حتما اخراج می شود.

انتهای پیام /

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۲
کد خبر: 53702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =