نشست صمیمانه سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران با کارکنان به مناسبت هفته کار و کارگر

به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر نشستی صمیمانه با حضور سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران ، جمعی از مدیران و کارکنان مجموعه برگزار شد.

به گزارش شهر با نقل از روابط عمومی، در ابتدای این نشست میرزایی قمی ضمن تبریک این مناسبت و قدردانی از زحمات کارکنان گفت: اسلام برای کار و کارگر ارزش، جایگاه و منزلت برجسته ای قائل است. در این ارتباط احادیث متنوع و مختلفی داریم. در روایتی نبیّ مکرّم اسلام (صلّی الله علیه و آله و سلّم‌)، به دست پینه‌بسته‌ی کارگر بوسه زدند و فرمودند: این دستی است که آتش را نمی بیند و یا در روایت دیگری از پیامبر اکرم(ص) نقل گردیده عبادت ده جز است که نه جز آن مربوط می شود به تلاش و کوشش در راستای کسب روزی حلال. یقینا جامعه ای که بیشترین تلاش و سهم را در کسب روزی حلال دارند کارگران عزیز و خدوم هستند.
میرزایی قمی با بیان این مسئله که ائمه معصومین که مقتدی انسان ها در کلیه امور هستند جهت کسب روزی کار کارگری انجام می دادند افزود: عنوان کارگر و انجام مسئولیت های آن مایه افتخار و مباهات است. در زنجیره خدمت کارگران در رفیع ترین جایگاه قرار دارند لیکن خیلی از کارکنان خدمتی را انجام می دهند ولی اشراف و آگاهی لازم از موقعیت و ارزش جایگاه خود را ندارند که همین موضوع در مسئولیت پذیری آنان نیز تاثیر گذار است.
وی با اشاره به مسئول بودن نظام حاکم و دستگاه های ذی ربط نسبت به جامعه کارگری و رعایت حق و حقوق ایشان تصریح کرد: لازم است که این قدردانی از منزلت کارگران صرفا به صورت لسانی نباشد و بحث های حمایتی از این قشر زحمتکش در تمامی مراتب زندگی ایشان اتفاق بیوفتد.حتی در صورت بروز مشکل برای یک کارگر و عدم امکان فعالیت آن این حمایت لازم است که ادامه داشته باشد.همه ما در برابر زحمات این قشر در جامعه مسئول هستیم.
میرزایی قمی با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) به عنوان سال "جهش تولید با مشارکت مردم" افزود: آن چیزی که می تواند موجب جهش تولید شود بحث کارآفرینی است که این موضوع به صورت مستقیم مرتبط با کارگران می باشد. جهش تولید زمانی اتفاق خواهد افتاد که کارگر و کارآفرین این دو جامعه هدف که با بحث کار و تولید در ارتباط هستند در کنار هم تمام تلاش و سعی خود را در راستای ارائه کار خوب بنمایند.این نشان می دهد که نقش کارگران در ایجاد ثروت و رفاه جامعه و شهروندان نقش بارز و بسیار پر رنگ و ارزشمندی است.
سرپرست ستاد معاینه فنی با تاکید به این موضوع که عملکرد کارکنان مجموعه ستاد معاینه فنی تهران می تواند در بحث دستیابی به محیطی سالم در حوزه شهری موثر باشد گفت: این توفیق را داریم که به صورت مستقیم به شهروندان خدمت رسانی کنیم. مراکز معاینه فنی علاوه بر رسالت خود در حفظ جان و سلامت شهروندان، یکی از مجموعه هایی است که شهروندان می توانند با خدمات شهرداری تهران و نوع وظایفش آشنا شوند و عملکرد مثبت و متعهدانه ما در انجام امور می تواند در ایجاد اعتمادسازی موثر باشد.
وی ضمن اشاره به این موضوع که این ستاد تمام تلاش خود را جهت انجام کامل تعهدات و وظایف قانونی در قبال همکاران می نماید اظهار داشت: ما در بخش های مختلف در کنار هم و به صورت تیمی فعالیت می نماییم. بقای یک سازمان در همکاری قسمت های مختلف به صورت متصل و زنجیره وار است. بخش های مختلف یک سازمان به مثابه چرخدنده های درگیری عمل می نمایند که در نهایت آن چرخ اصلی به حرکت دربیاید. بدیهی است مشکلات ناشی از سهل انگاری در یک بخش نتایج سو آن و تبعاتش دامن گیر همه بخش ها خواهد شد.در همین راستا سازمان و کارکنان نسبت به یکدیگر حقوق و تعهداتی دارند. همانطوریکه انتظار عملکرد مناسب و ارائه کار خوب از کارگر داریم سازمان هم مسئول به رعایت حق و حقوق قانونی کارگران است.
در پایان این مراسم از کارگران ستاد معاینه فنی با اهداء لوح و گل تقدیر گردید.

انتهای پیام/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
کد خبر: 53823

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =