برگزاری سمینارهای آموزشی زلزله و ایمنی در مدارس منطقه ۲۲

در راستای اقدامات پیشگیرانه و آمادگی کامل در مقابل بروز حوادث طبیعی و غیرطبیعی، سمینار آموزشی با عنوان شناخت زلزله، پناهگیری صحیح، تخلیه امن اضطراری و کیف نجات یا کوله حیات توسط کارشناسان آموزش ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۲ در مدارس محله آبشار انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۲۲، ایرج عظیمی رئیس ستاد مدیریت بحران این منطقه گفت: این سمینارها با هدف آمادگی دانش آموزان هنگام وقوع زلزله و چگونگی شرایط حضور در زمان حادثه و شیوه رویارویی با بحران را که از پیش با استفاده از روش های علمی و نتیجه بخش مورد ارزیابی و آموزش قرارگرفته برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این مانور دانش آموزان با مواردی همچون پناهگیری، حمل مصدوم، تخلیه اضطراری و اسکان موقت(چادر زنی) آشنا شدند و با اتکا به این آموزشها و آرامش می توانند تا حد بسیار زیادی تلفات و آسیب های روحی و روانی را در هنگام بحران کاهش دهند.

عظیمی در ادامه با بیان اینکه زلزله، سیل، طوفان و فرونشست از مهم‌ترین مخاطرات شهر تهران است، خاطرنشان کرد: طبق آمار و ارقام شاهد رشد چشمگیر جمعیت در منطقه ۲۲ هستیم؛ با این وجود اقدامات زیرساختی مناسبی در حوزه بهداشت و درمان با همکاری مراکز درمانی واقع در این منطقه نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 53869

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =