آموزش تفکیک پسماند از مبداء در قالب نمایش عروسکی به دانش‌آموزان منطقه ۱۶

کودکان با یادگیری تفکیک زباله از مبدا می‌توانند در کاهش حجم زباله‌های تولیدی نقش موثری داشته باشند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶؛ محیط زیست انسان بخش عظیمی از نیاز های انسان را پوشش می‌دهد و بستر انواع فعالیت های انسانی است؛ سالاری پور شهردار منطقه ۱۶ افزود: از این رو، مراقبت و نگهداری از آن به شیوه ای صحیح و پایدار از اهمیت بالایی برخوردار است. سالیانه حجم انبوهی از پسماند ها به محیط زیست وارد می‌شوند. از این رو برخورد بشریت با پسماند ها نیازمند مدیریت همه جانبه و پایدار است. یکی از راهکاری های مدیریت شهری با رویکرد توسعه پایدار پرداختن به آموزش و پرورش کودکان در امر مدیریت پسماند جهت رسیدن به محیط زیستی سالم در جامعه است.

آموزش تفکیک از مبداء و کم حجم سازی پسماند، در قالب نمایش عروسکی به دانش آموزان، یک روش کارآمد برای نشر فرهنگ مدیریت پسماند و حفظ محیط زیست است. این آموزش با استفاده از نمایش عروسکی و با محوریت بازیافت، به دانش آموزان منطقه این امکان را می‌دهد تا با شناخت بهتر پسماندها و روش‌های مناسب تفکیک آنها، در فرایند مدیریت پسماند شرکت کنند.

در همین راستا در مدارس سطح منطقه که با انعقاد تفاهم نامه شهرداری و آموزش و پرورش به طرح نوماند پیوستند اداره مدیریت پسماند منطقه با اجراهای متفاوت عروسکی به آموزش پسماند و معرفی اپلیکیشن نوماند و شهرزاد در این حوزه می پردازند.

انتهای پیام/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 54010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =