برنامه های شهرداری برای توسعه فضاهای سبز در مناطق محروم

توسعه فضای سبز در مناطق جنوبی شهر تهران در اولویت است و برنامه هایی برای توسعه فضای سبز در دستور کار است.

به گزارش شهر، پیروز حناچی شهردار تهران ، در حاشیه افتتاح بوستان زندگی در جمع خبرنگاران گفت: توسعه فضای سبز در داخل محدوده قانونی یکی از سیاست هایی است که  در این دوره در شهرداری تهران دنبال می کنیم. به خصوص افزایش سرانه فضای سبز در داخل محدوده شهر تهران و  مناطقی که از نظر فضای سبز در ضعف هستند در اولویت قرار دارد. در مناطق جنوبی تهران و در منطقه ۹، ۱۰، ۱۴ ، ۱۵ ، ۱۸، ۱۹، ۲۰ برنامه هایی برای توسعه فضای سبز وجود دارد. در این مناطق تراکم جمعیت بالاست و نیاز بیشتری به فضای سبز دیده می شود. امروز برای افتتاح پارک بوستان زندگی که از ترکیب سه پارک محلی قدیمی شکل گرفته است، به مساحت ۲۴ هکتار در منطقه تاریخی در کنار دو دروازه تاریخی تهران به این منطقه آمده ایم و امیدوارم این فضای سبز و مناسب تاثیری روی کیفیت زندگی در این مناطق داشته باشد.

او درباره امکانات این بوستان گفت: فضاهایی که در این پارک دیده شده مثل آمفی تئاتر، فرهنگسرا، شهربازی، دریاچه، وسایل ورزشی بدنسازی، مسجد، سرای محله، زمین بازی، مسیر سلامت و امکانات بهداشتی به کمک مردم محل برای بهبود زندگی خواهد آمد. امیدوارم بتوانیم روی توانمند سازی مردم محل و کیفیت زندگی شان تاثیر بگذارد.

شهردار تهران درباره اصلاح ساختار در شهرداری گفت: اصلاح ساختار یک ابزار است و آن شکل از اصلاح ساختار که در لایحه آمده بود دیروز در شورای شهر رای نیاورد اما هر اصلاح ساختاری که جلوی مشکلات ما را جواب دهد و جلوی حرکت های موازی را بگیرد پیگیری می کنیم.

حناچی درباره آلودگی هوای تهران گفت: به هر صورت ما مسیر اصلی مان کاهش آلاینده های هوای تهران است که آن را دنبال می کنیم. سختگیری در معاینه فنی و اعمال طرح ترافیک و کنترل آلاینده ها به خصوص در تولید ذرات معلق، جلوگیری از استفاده کارخانه ها و نیروگاه ها از مصرف سوخت مازوت در زمستان از برنامه هایی است که دائم دنبال می کنیم. از سوی دیگر معاینه فنی خودروهای خودمان و استفاده از اتوبوس های برقی هم دنبال می شود، همچنین توسعه اتوبوس های با سوخت ال ان جی هم در دستور کار است که وقتی به قطعیت رسید آن را اعلام می کنیم

او درباره میزان آلایندگی خودروهای شخصی گفت: خودروهای شخصی آلودگی شان موثر و درجه یک نیست. بیشترین حجم مربوط به صنایعی است که سوخت نامناسب استفاده می کنند مثل مازوت . چون خارج از محدوده قانونی تهران هستند به ما خیلی مربوط نمی شوند مثلا گاهی نیروگاه شهید رجایی قزوین وقتی مازوت می سوزاند آلودگی آن به تهران می رسد. بخشی از آلودگی هم مربوط به خودروهای عمومی است که میزان ذرات معلق شان زیاد است بعد موتورهای دوچرخ بنزینی که ۱۰ درصد pm دو و نیم و حدود ۱۶ درصد آلودگی را می توانند به خود اختصاص دهند.

شهردار تهران درباره نوسازی بافت فرسوده محله هرندی گفت: سازمان نوسازی شهر تهران یکی از وظایفش همین است که اقدامات برای بازسازی این بافت ها را انجام دهد اما به نظر من اگر این مناطق به ارزش واقعی خود نزدیک شوند این اتفاق توسط مردم خواهد افتاد. نگرانی ها مربوط به نقاطی است که فراموش می شوند یعنی خدماتی به آنها نمی رسد و سرویس و اقداماتی برای بهبود کیفیت زندگی در آن صورت نمی گیرد و زمین ارزش خود را کاهش می یابد و افرادی با کمترین بضاعت در آن ساکن می شوند.

حناچی درباره تخریب خانه های رها شده در این محله گفت: شهرداری مستقیم که نمی تواند این کار را انجام دهد ولی این یک کار مشترک را طلب می کند. ما در شهرداری برنامه هایی برای انجام این کار داریم هم از نظر فرهنگی و هم اجتماعی و هم نوسازی از نظر فیزیکی که آن را دنبال می کنیم.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 5482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =