تهران و ماناگوا خواهرخوانده شدند

شهر: در مراسم امضای قرارداد خواهرخواندگی تهران و ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه حضور پیروز حناچی، شهردار تهران، ایساک لنین براوو، سفیر نیکاراگوئه در ایران به صورت حضوری و رینا خوانیتا روئدا آلوارادو، شهردار ماناگوآ و مجید صالحی، سفیر ایران در نیکاراگوئه به صورت مجازی برگزار شد، شهردار تهران بر افزایش همبستگی و همکاری و انتقال تجارب برای عبور از بحران های جهانی و نزدیکتر شدن ملت ها تاکید کرد.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم امضای قرارداد خواهرخواندگی تهران با ماناگوا پایتخت نیکاراگوئه با اشاره به اینکه در ایران در حال تجربه موج سوم کرونا هستیم و با سرد شدن هوا شرایط قدری حادتر شده بود که البته در حال حاضر این شرایط کنترل شده است، خطاب به شهردار ماناگوا گفت: همه کشورهای دنیا درگیر پاندمی کرونا هستند و بعد از نظام بهداشت و درمان معمولاً شهرداران هستند که بیشترین درگیری را با این بیماری دارند.

او افزود: مطلع شدیم که تحریم‌های جدیدی توسط آمریکا علیه کشور شما و کوبا وضع شده است، البته در این شرایط سخت بعضی ها با رفتار انسانی به هم نوعانشان در اقصی نقاط جهان کمک می‌کنند و برخی هم در تاریخ تا ابد از خود بدنامی را به جای می‌گذارند و فشار مضاعفی از طریق تحریم ها بر ملت ها وارد می کنند.

حناچی با بیان اینکه امروز فرصتی پیش آمد تا قرارداد خواهرخواندگی بین دو پایتخت را امضا کنیم، ادامه داد: شرایط پاندمی کرونا نشان می دهد که مرزهای قراردادی بین کشورها برای بحران جهانی خیلی تفاوتی ایجاد نمی کند ولی همبستگی، همکاری و انتقال تجارب کمک می کند که بحران های جهانی را پشت سر بگذاریم. شرایط پاندمی کرونا ما را بر آن داشت که این تهدید را تبدیل به فرصت کنیم و این شرایط سخت را برای نزدیک‌تر شدن ملتها، انتقال تجارب و استفاده از تکنولوژی برای نزدیک تر شدن قلب ها و ملت ها استفاده کنیم و امیدواریم زمینه همکاری های بیشتر در آینده فراهم شود.

عبور از بحران با قدرت ایمان، مدیریت و استراتژی

رینا خوانیتا روئدا آلوارادو، شهردار ماناگوا در ارتباطی ویدیویی گفت: این بحران، کشور ما را تا وضعیت حاد پیش برد اما با متحد کردن نظام بهداشت و آموزش و سایر نظام های مرتبط توانستیم این بحران را کاهش دهیم و همچنان بر سیستم بهداشت نظارت می کنیم.

او افزود: در کشورهای در حال توسعه مانند ایران و نیکاراگوئه که در معرض ترور اقتصادی و تحریم های قدرت های غربی قرار گرفته اند، با قدرت ایمان و مدیریت و استراتژی دولت از این دوران بحران به درجات بالاتر و بهبود شرایط خواهیم رسید.

شهردار ماناگوا با بیان اینکه دو کشور ایران و نیکاراگوئه در تاریخ دارای رابطه تنگاتنگی از گذشته بودند و در حال برداشتن گام های بلندتری هستند، عنوان کرد: انقلاب نیکاراگوئه و انقلاب ایران در حال گذراندن چهل و یکمین سال خود هستند که هدف آن مبارزه با فقر و پیشرفت و رفاه مردم بوده است. به خاطر همین است که دو کشور برادر هستیم و اشتراکات فرهنگی و اقتصادی داریم و این قرارداد خواهر خواندگی قراردادی ممتاز در این دوره است.

خواهرخواندگی؛ گامی مهم در پیوند دوستی تهران و ماناگوا

مجید صالحی، سفیر ایران در نیکاراگوئه نیز در این مراسم در ارتباطی ویدیویی گفت: امیدواریم این یادداشت تفاهم برای مردم دو پایتخت به زودی اجرایی و عملیاتی شود و شرکت‌های ایرانی و شرکت‌های ماناگوا و شهرداری های این دو شهر از تجارب یکدیگر در مسائل مختلف استفاده کنند.

او افزود: این امضای قرارداد می تواند به عنوان گامی مهم در پیوندهای دوستی به این انقلاب های دوقلو که در یک سال به وجود آمدند کمک کند تا در مقابل استکبار با پایداری و حمایت از همدیگر موجبات توسعه و پیشرفت کشور شان را فراهم کنند.

صالحی با بیان اینکه این سند می کوشد در جهت تقویت هر چه بیشتر این روابط موثر باشد، یادآور شد: امیدواریم هفته فرهنگی تهران در اولین فرصت بعد از آماده شدن شرایط و تفوق بر کرونا در ماناگوا و تهران برگزار شود. همچنین پیشنهاد می شود که بتوانیم با توجه به اینکه در آستانه شهادت سردارسلیمانی قرار داریم یکی از خیابان های ماناگوا به نام سردار سلیمانی نامگذاری شود تا باعث تحکیم روابط بین دو کشور شود.

نیکاراگوئه یکی از کشورهای آمریکای مرکزی است.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.

خبرنگار: علی سی پی

۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 7299

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =