خداحافظی با شیرابه و بو در منطقه۲۲

شهر: ایجاد مرکز پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری باعث می شود تا بحث بو و شیرابه که از قبل در این نقطه از منطقه ۲۲ وجود داشته حل شود و این مرکز سرپوشیده و ایزوله خواهد بود که سیستم های کنترل بو خواهد داشت تا راندمان سیستم کنترل شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سید آرش حسینی میلانی، رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران در حاشیه آیین آغاز ساخت مرکز پردازش و بازیافت یکپارچه پسماندهای شهری گفت: طرح جامع مدیریت پسماند که در آستانه تصویب در شورای شهر قرار دارد تاکید دارد که مراکز بازیافت پاک در داخل شهر احداث شود و چهار مرکز در این باره مورد تایید قرار گرفته که آغاز ساخت یکی از آنها را امروز در غرب تهران شاهد هستیم.

 او با بیان اینکه این مرکز سه منطقه را پوشش خواهد داد و میزان تفکیک نیز به  ۱۵ درصد افزایش پیدا می کند، افزود: با ایجاد این مرکز بحث بو و شیرابه که از قبل در اینجا وجود داشته حل خواهد شد و کاملاً کارخانه سرپوشیده و ایزوله خواهد بود که سیستم های کنترل بو خواهد داشت.در واقع سنجنده های پایش و حسگرهای بو راه‌اندازی می‌شود تا کاملاً راندمان سیستم کنترل شود.

حسینی میلانی با بیان اینکه ساخت این مرکز که یکی از کمبود های چرخه مدیریت پسماند در شهر تهران است با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال انجام است، ادامه داد: امیدواریم که با کاهش تردد به سمت آرادکوه ضمن صرفه جویی در هزینه ها و بهبود وضعیت زیست محیطی، در آرادکوه هم شاهد این باشیم که زباله بهتری تبدیل به کمپوست می شود. ایستگاهی با این سبک و با این سطح از تکنولوژی و پردازش برای نخستین بار است که در شهر تهران احداث می شود. پروژه ای که در آن با وجود اینکه از مشاوره های خارجی کمک گرفته شده ولی ارزبری در این باره نداشته و در واقع بومی سازی شده است.

پذیرش روزانه  ۸۰۰ تن زباله در مرکز پردازش و بازیافت واقع در منطقه ۲۲

به گزارش خبرنگار شهر، مرتضی رحمان زاده، شهردار منطقه ۲۲ در این مراسم با بیان اینکه این ایستگاه برای سه منطقه ۲۲، ۲۱ و ۵ در نظر گرفته شده و حدود ۸۰۰ تن زباله را روزانه پذیرش می کند ، گفت: با تعهد پیمانکار و شریک مربوطه، این ایستگاه از مرداد ماه سال آینده کار خود را آغاز و مورد بهره‌برداری قرار می گیرد. با ایجاد این مرکز میزان تفکیک تا حدود ۱۵ درصد کاهش خواهد داشت و در برنامه داریم که این میزان را به حدود ۲۰ درصد برسانیم.

او در ادامه با بیان اینکه یکی از اهداف طرح کاپ این است که مشکلاتی مانند کودکان کار و زباله گردی را به صورت کامل حذف کند که  ام آر اف یکی از آیتمهای آن است، افزود: با انجام جدا سازی پسماند از زیر سینک های ظرفشویی و انتقال به ایستگاه و احداث مراکز پردازش و بازیافت یکپارچه ای که در حال انجام است در حال احداث است دیگر نیروی زباله گرد نخواهیم داشت و با مدیریت سازمان پسماند و شهرداری منطقه مشکلات این حوزه حل خواهد شد.

خبرنگار: علی سی پی

۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 7823

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =