توجه به ایمنی حمل و نقل عمومی پایه های شهر انسان محور را تحکیم می کند

شهردار منطقه ۱۶ در یادداشتی نوشت: حمل و نقل متکی بر کرامت انسان ها و احترام به حقوق شهروندان یکی از اصلی ترین ارکان شهر انسان محور است زیرا ضروری ترین سیستم آمد و شد شهری در این زمانه وسایل حمل و نقل عمومی و بهبود زیرساخت مسیر های دوچرخه سواری است.

به گزارش شهر، پیمان پورنصر شهردار منطقه 16 در یادداشتی به مناسبت روز ملی حمل و تقل نوشت: حمل و نقل به عنوان یکی از اصلی ترین ستون های اقتصاد پویا در جوامع امروز مورد توجه برنامه ریزان اقتصادی کشورها قرار دارد و ایمنی در صنعت حمل ونقل از آنچنان اهمیتی برخوردار است که بنا به تصمیم شورای عالی فرهنگ عمومی و موافقت شورای انقلاب فرهنگی همه ساله هفتم اردیبهشت به عنوان روز حمل و نقل ایمن گرامی داشته می شود.

بحث ایمنی نیز یکی از مهمترین مسایل مربوط به عارضه های اجتماعی حمل و نقل است، به گونه ای که هر ساله در مسیرهای شهری شاهد انواع تصادفات ترافیکی بوده که بیشترین درصد از حوادث شهری را به خود اختصاص داده اند، بنابراین تأمین ایمنی و شناخت عواملی که در این مقوله تاثیرگذار باشند، امری ضروری به شمار می آید.

در همین راستا تمرکز بر بهبود زیرساخت های این صنعت می تواند توسعه پایدار را رقم زند که تحقق این امر مستلزم مدیریت کلان نگر و کارآمد است تا اینگونه بتواند دانش موجود را به منظور بهره برداری بهینه به کار گیرد.

از سوی دیگر حمل ونقل متکی بر کرامت انسان ها و احترام به حقوق شهروندان یکی از اصلی ترین ارکان شهر انسان محور است زیرا ضروری ترین سیستم آمد و شد شهری در این زمانه وسایل حمل ونقل عمومی و بهبود زیرساخت مسیر های دوچرخه سواری است.

موقعیت جغرافیایی منطقه ۱۶ به عنوان مسیر ورودی ۲۳ استان به پایتخت و همچنین قرارگیری پایانه مسافربری جنوب و ایستگاه راه آهن در منطقه منجر به تردد حجم بالایی از مسافر در روز شده و به تبع آن مسئولیت ما به عنوان مدیران شهری وتامین ایمنی حمل ونقل ایشان بسیار چشمگیر است.

از این رو اصلاحات هندسی در بزرگراه های پرتردد مانند بعثت، اجرای خط کشی های عابر پیاده، احداث پل های عابر پیاده، نصب سرعت گیر در خیابان های پرتردد و اجرای تقاطع غیر همسطح در بزرگراه تندگویان و نواب در سال ۱۴۰۰ از جمله اقدامات مهمی در منطقه است که کمک می کند تا جای ممکن آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات و سوانح حمل ونقل کاهش یابد.

همچنین در منطقه ۱۶علاوه بر این اقدامات زیرساختی به افزایش فرهنگ ترافیکی شهروندان نیز توجه شده و در بوستان آموزشی ترافیک آموزش دوچرخه سواری و آشنایی با قوانین ترافیک برای کودکان ونوجوانان در نظر گرفته شده است.

در مجموع با افزایش ایمنی حمل ونقل عمومی از یک طرف به اقتصاد جامعه کمک می شود و از سوی دیگر با کاهش مرگ ومیر شهروندان و حفظ سرمایه انسانی رو به رو خواهیم شد و در نهایت با بهبود و ارتقای وسایل حمل ونقل عمومی کاهش آلودگی های صوتی و محیط زیستی نیز محقق می شود.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: 10055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =