اهدای تجهیزات ایمنی به شهروندان دوچرخه‌سوار

شهر: مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اهدای تجهیزات ایمنی به شهروندان دوچرخه‌سوار همزمان با هفتم اردیبهشت، روز ایمنی حمل و نقل خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، یعقوب آزاده‌دل، مدیر واحد توسعه سیستم‌های حمل و نقل پاک سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در رویدادی نمادین با همراهی مسئولان آموزش پلیس راهور، به‌منظور ترویج استفاده از حمل و نقل پاک و ارتقای فرهنگ ایمنی در میان دوچرخه‌سواران، به تعدادی از شهروندان که با دوچرخه از بلوار کشاورز گذر می‌کردند، بسته‌های ایمنی دوچرخه‌سوار شامل کلاه ایمنی، دستکش و کوله اهدا و رعایت مقررات و امنیت و ایمنی در خیابان‌های شهر را به آنان یادآوری کردیم.

آزاده‌دل با اشاره به اینکه استفاده از دوچرخه بعنوان مد حمل و نقلی در شهر نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی گسترده در میان مردم است، افزود: بسیاری از دوچرخه‌سواران و رانندگان خودرو، نمی‌توانند رفتارهای ترافیکی همدیگر را به‌درستی تشخیص دهند و گاهی حرکت کُند دوچرخه‌سواران در گذرگاه‌ها و سرعت و عجله رانندگان خودرو، موجب اختلال در حرکت، ایجاد ناامنی، بوق‌زدن‌ و... می‌شود.

او در ادامه اضافه کرد: در اجرای طرح اهدای تجهیزات ایمنی به دوچرخه‌سواران شهری، افزون بر ترغیب آن‌ها به استفاده از کلاه ایمنی و دستکش، نحوه تردد ایمن رکاب‌زنان در شهر، لزوم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام دوچرخه‌سواری و تردد در خیابان‌ها یادآوری شد تا از وقوع تصادفات و تلفات پیشگیری شود.

هوای ما را داشته باشید

از سوی دیگر، گروهی از دوچرخه‌سواران در گردهمایی روز ملی ایمنی حمل و نقل از رانندگان وسایل نقلیه بخصوص خودرونشین‌ها و راکبان موتورسیکلت درخواست کردند که موقع حرکت در خیابان‌های شهر با رعایت نکات ایمنی به دوچرخه‌سواران توجه بیشتری بکنند و هوای آن‌ها را داشته باشند.

دوچرخه سواران با تاکید بر کسب مهارت‌های دوچرخه‌سواری از سوی شهروندان دوچرخه‌سوار، خواستار رعایت بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از رفتارهای پرخطر رانندگان سایر وسایل نقلیه، بویژه حرکت در خلاف جهت موتورسیکلت‌ها و تردد موتورسواران و عابران پیاده در مسیر ویژه دوچرخه شدند.

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 10081

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =