۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 10102
انتقال پساب تصفیه خانه شهرک غرب به منطقه ۶

شهر: به گفته شهردار منطقه ۶ پساب تصفیه خانه شهرک غرب در منطقه ۲ برای آبیاری فضای سبز منطقه ۶ به این منطقه منتقل می شود، طرحی که تاکنون ۷۴ درصد پیشرفت داشته است.

تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ شهر تهران در گفتگو با خبرنگار شهر با اشاره به بحران خشکسالی در چند سال اخیر گفت: امسال نیز بحران کم آبی وخیم تر از سالیان گذشته است و بر همین اساس طرحی در شهر تهران با اولویت منطقه ۶ به عنوان پایلوت در حال اجرا است تا بتوانیم از پساب تصفیه خانه های شهر تهران در راستای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

او با بیان اینکه در این طرح از پساب تصفیه خانه شهرک غرب استفاده می کنیم، افزود: مسیر انتقال پساب مخازن شهرک غرب از بزرگراه شیخ فض الله، بزرگراه همت و سپس شیخ بهایی به مخازن ذخیره آب شهرداری منطقه ۶ منتهی می شود، طرحی که میزان پیشرفت آن تا کنون ۷۴ درصد است.

فرهادی طول این طرح را سه کیلومتر و اندازه لوله های استفاده شده در آن را ۳۱۵ میلیمتری عنوان کرد و ادامه داد: به صورت سالانه می توان ۲/۷ میلیون و روزانه ۱۰ هزار متر مکعب پسابی که حاصل تصفیه آب شرب شهر تهران است را برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

به گفته شهردار منطقه 6 تاریخ شروع عملیات اجرایی این طرح نیمه اسفند ۱۳۹۹ بوده و با هدف گذاری انجام شده تا پایان خرداد این شبکه از منطقه ۲ به منطقه ۶ متصل خواهد شد.

تعویض پسماند خشک با کتاب

او در ادامه به افتتاح طرح «پس انداز کتاب» با مشارکت سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران که برای اولین بار در تهران انجام می شود اشاره کرد و گفت: پنجشنبه هفته گذشته (دوم اردیبهشت ۱۴۰۰)، همزمان با روز جهانی پاک در خیابان ایرانشهر، بوستان هنرمندان این طرح با راه اندازی یک مرکز برای مبادله پسماندهای خشک با کتاب افتتاح شد. همچنین طی روزهای آتی یک دستگاهRVM  نیز در آنجا استقرار خواهیم داد و مردم می توانند پسماندهای خشک را تحویل داده و در ازای آن کتاب دریافت کنند و یا کتاب مستعمل را تحویل و کتاب نو دریافت کنند.

تورج فرهادی با بیان اینکه همزمان با طرح پس انداز کتاب، «مرکز نوآوری تعمیر، آموزش و مبادله پسماندهای الکترونیکی» در خیابان حضرت ولیعصر (عج)، روبروی بوستان ساعی افتتاح شد، یادآور شد: پسماندهای الکترونیکی از پسماندهای بسیار مضر برای محیط زیست هستند و هدف از راه اندازی این مرکز تعمیر و مبادله اقلام الکترونیکی است؛ به این صورت که شهروندان اقلام مستعمل الکترونیکی را تحویل می دهند و ما به ازای آن اقلام نو الکترونیکی دریافت کنند و علاوه بر این خدماتی نیز در حوزه تعمیر وسایل الکترونیکی و الکتریکی در این مرکز به شهروندان ارائه می شود.  

خبرنگار: علی سی پی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 10102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =