۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 10111

تشکیل کارگروه هبه در ستاد خادم منتظر

استفاده از اتوبوس های اسقاطی برای فعالتر شدن فرهنگسراهای جهادی سیار
تشکیل کارگروه هبه در ستاد خادم منتظر

شهر: رییس ستاد خادم منتظر شهرداری گفت: باید تحت نظر سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی کارگروهی تحت عنوان کارگروه هبه فعال و تنظیم شود؛ که در حوزه مددکاری بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار شهر، سعید صادقی، مشاور شهردار و رییس ستاد خادم منتظر شهرداری تهران در مراسم اختتامیه رزمایش مومنانه، گفت: مطرح شدن پرسشهایی درباره چگونگی رصد توزیع عادلانه کمکها در سال گذشته، منجر به جلسات شهرداری و ستاد خادم منتظر با بهزستی، سپاه و کمیته امداد شد و ما دریافتیم که سامانه خودمان دچار نقصان است و با هماهنگی هایی با سازمان فاوا و خدمات اجتماعی و سامانه سمات اصلاح و سه ماه پیش در منطقه ۱۷ رونمایی شد.

او افزود: با این حرکت پنج روزه رزمایش مومنانه، به تفکیک مناطق را تنظیم کردیم و اصرار داریم که این کارها را در قالب سامانه سمات انجام دهیم، روسای کارگروه مواردی را گزارش دهند و در انتها نکات لازم را عنوان کنند و در صورتجلسه حکم مصوب داشته باشیم.

رییس ستاد خادم منتظر درباره بحث «هبه» که مورد پیگیری شهردار تهران قرارگرفت، ادامه داد: باید در کارگروهی تحت نظر سازمان رفاه، مشارکت و خدمات اجتماعی کار سیاست گذاری و اجرای بحث هبه در مناطق تنظیم شود و در واقع کارگروهی که تحت عنوان کارگروه هبه فعال و تنظیم می شود در حوزه مددکاری نیز خیلی موثر خواهد بود.  پیش از این نیز کارگروه های دیگری تشکیل شدند که به عنوان مثال کارگروه سازمان فرهنگی تشکل های مردم نهاد را مدیریت می کند، سازمان فاوا حمایت های بخش آی تی را انجام می دهد  و کارگروه اربعین نیز وظایف روشنی دارد و سازمان خدمات اجتماعی مغفول مانده بود.

استفاده از اتوبوس های اسقاطی برای فعالتر شدن فرهنگسراهای جهادی سیار

حجت الاسلام میثم امرودی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: در زمینه کمکهای مومنانه هر مورد جدیدی که نیاز است تعریف شود و هر کاری که زمین مانده برای اجرا به سازمان فرهنگی هنری واگذار شود.

 او با بیان اینکه سازمان فرهنگی هنری شهرداری در همه مناطق،  ۲۰هزار غذا در خلازیر و اطراف تهران توزیع کردند و فعالیت های تخصصی خود را در این زمینه پیگیری کرد، افزود: در حال حاضر ۴ اتوبوس سیار جهادی داریم که در ایام خاص مانند نیمه شعبان ۱۸اتوبوس را راهی کردیم و ۱۰ کفی که در سطح تهران برنامه اجرا می کردند. در واقع  به صورت ثابت چهاراتوبوس داریم و هر وقت اراده کنیم آنها را تا ۳۰مورد افزایش می دهیم .

امرودی در پایان گفت: تفاهمی با معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران انجام دادیم تا اتوبوس های اسقاطی که باعث اشغال فضا می شوند را در اختیار ما قرار دهند تا با استفاده از آنها فرهنگسرای های جهادی سیار را فعال تر کنیم.

خبرنگار: علی سی پی

۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 10111

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =