۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 10133

آغاز طرح ویژه مبارزه با جانوران مضر شهری

۵۶۰ طعمه گذاری در بوستان های جنوب شهر انجام شد
آغاز طرح ویژه مبارزه با جانوران مضر شهری

طرح ضربتی مبارزه با جانوران مضر شهری در معابر عمومی منطقه ۱۹با اجرای عملیات طعمه گذاری در بوستان های این محدوده آغاز شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، مجید صبوری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اشاره به گرم شدن هوا و افزایش تجمع موش ها در معابر گفت: در راستای جلوگیری از انتشار آلودگی و مقابله با این جانوران موذی، طرح ویژه ای با اجرای عملیات طعمه گذاری در کلیه بوستان ها و معابر عمومی آغاز شده است.
او افزود: طی این اقدام ۵۶۴ مورد طعمه گذاری و ۱۶۳ مورد انسداد کلونی در بوستان ها صورت گرفته و طی بازدیدهای روزانه از این نقاط تاکنون ۵۶ مورد لاشه نیز جمع آوری شده است.
به گفته صبوری  در فاز دوم این طرح محدوده اطراف کلیه کیوسک های مطبوعاتی و غرف بازیافت منطقه طعمه گذاری می شود.
ضمن اینکه با طعمه گذاری در تمام نقاطی که احتمال وجود لانه موش و محل زندگی آنها وجود دارد از جمله  اماکن مخروبه و متروکه، مراکز بهداشتی و درمانی، معابر، کانال ها، انهار، فضاهای سبز و ...   از وجود جانوران موذی پاکسازی می شود.
صبوری با تأکید بر اینکه حفظ بهداشت محیط و پرهیز از ریختن ضایعات و پسماندها در معابر، جوی و زمین های بایر می تواند مانع از تجمع موش ها و ادامه حیات این جانوران ناقل بیماری ها شود خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند درصورت مشاهده این جانوران موذی و یا نقاطی که احتمال تجمع آن ها وجود دارد با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند.
 

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 10133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =