شمارش معکوس برای بهره‌برداری از ۲ ایستگاه جدید مترو

ظرف هفته‌های باقی‌مانده از اردیبهشت ماه امسال،‌ دو ایستگاه دیگر در خطوط ۳ و ۶ شبکه مترو تهران به افتتاح خواهند رسید؛ ایستگاه اقدسیه در خط ۳ و ایستگاه مرزداران در خط ۶.

به گزارش شهر و به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)،‌ علی امام مدیرعامل شرکت مترو در جریان آخرین بازدید خود از روند تکمیل ایستگاه اقدسیه،‌ ضمن اشاره به مطلب فوق گفت: به دنبال نصب آسانسورها در ایستگاه  اقدسیه و انجام برخی کارهای تأسیساتی،‌ این ایستگاه که در واقع بیست و پنجمین و آخرین ایستگاه در دست ساخت خط ۳ تلقی می‌شود،‌ تا پایان اردیبهشت ماه در اختیار مردم قرار می‌گیرد. البته قرار ما با شهروندان این محدوده، بهره‌برداری از ایستگاه تا پایان سال ۱۳۹۹ بود اما به دلیل تأخیر در دریافت پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۸ که هنوز هم مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد تومان آن باقی مانده است،‌ تحقق وعده‌مان به اردیبهشت ماه امسال موکول شد و علیرغم تمام تلاش‌های صورت گرفته، از این بابت عذرخواهی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مترو در ادامه به روند تکمیل ایستگاه‌های باقی‌مانده از خط ۶ نیز اشاره کرد و افزود: در این خط دو ایستگاه مرزداران و شهرک آزمایش به لحاظ آماده سازی و نصب تجهیزات، مراحل پایانی خود را طی می‌کنند اما ایستگاه مرزداران کمی زودتر و تا پیش از پایان اردیبهشت ماه شرایط بهره‌برداری پیدا خواهد کرد. ایستگاه شهرک آزمایش هم در نوبت افتتاحیه‌های خرداد ماه قرار دارد.

در واقع با بهره‌برداری از ایستگاه‌های مرزداران و شهرک آزمایش، ‌بخش میانی خط ۶ به طول ۷۳۰۰ متر کامل شده و تمام ایستگاه‌های آن در اختیار مردم صبور پایتخت قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر ۱۳۷ ایستگاه در خطوط هفتگانه شبکه مترو پایتخت فعال هستند که ۲۶ ایستگاه از آنها در دوره کنونی مدیریت شهری به بهره‌برداری رسیده است. پیش‌بینی متولیان امر، ‌افتتاح حداقل ۶ ایستگاه دیگر ظرف ۴ ماه آینده در خطوط ۳ ، ۶ و ۷ می‌باشد که درصورت تحقق این وعده، شمار ایستگاه‌های تکمیل شده در ۴ سال اخیر به ۳۲ ایستگاه (میانگین ۸ ایستگاه در هر سال)‌ می‌رسد.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 10148

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 2 =