اقتصاد پویا در سایه توجه به قشر زحمت کش کارگر تحقق می یابد

شهردار منطقه ۱۶ در یادداشتی نوشت: یازدهم اردیبهشت فرصتی برای ارج‌گذاری به جایگاه رفیع کار و کارگران و توجه به مشکلات مستمر جامعه ارزشمند و فداکار کارگری است.

به گزارش شهر، پیمان پورنصر شهردار منطقه ۱۶ در یادداشتی به مناسبت روز کار و کارگر نوشت: بی تردید رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور و یک تمدن در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی تلاشگر و کارآمد، قوت و قدرت جسم، شور و نشاط و امید، اندیشه خلاق و نبوغ سرشار است و کارگر به عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌‏ای در این عرصه دارد.

کارگر، واژه مقدس فرهنگ دینی و ملی ما است. ارج نهادن به مقام کارگران به عنوان سرمایه‌های فکری و خلاق و بازوان حرکت چرخه تولید کشور، وظیفه همه ما است و به پاس خدمات صادقانه و زحمات بی‌دریغ این عزیزان، تلاش شان را تقدیس کرده و مقام شان را گرامی می‌داریم.

شرافت و عزت کارگری به حدّی است که رسول گرامی اسلام و ائمه هدی(ع) در مقام و عظمت این قشر زحمتکش، کلمات قصار بسیاری را بر زبان جاری ساخته اند، اما این روزها با شیوع ویروس کرونا و وضعیت سختی که تمام جامعه با آن دسته و پنجه نرم می کند زندگی را برای جامعه کارگری سخت تر از قبل کرده و چالش های بسیاری را تجربه می کنند.

با تورقی در تاریخ ریشه ارج نهادن به مقام این عزیزان در کشور مشهود است به گونه ای که در دهه ۴۰ شمسی مجموعه ورزشی کارگران در محله باغ آذری بنا شد و این نشان دهنده توجه به سلامت روحی و جسمی این قشر از گذشته تا به امروز است.

منطقه ۱۶ به علت وجود کارخانه چیت سازی ، سیلوی گندم ، راه آهن و.... موجب جذب قشر کارگری از شهرهای مختلف واحداث خانه های سازمانی مانند هزار دستگاه ، چهارصد دستگاه و...در این منطقه شده است.

بنابراین توجه و استفاده از ظرفیت این سرمایه انسانی و همچنین حفظ کرامت ایشان در منطقه ۱۶ اهمیتی دوچندان پیدا کرده و قرارگیری این زیرساخت ها وکارخانه ها موجب حضور و توجه مشاهیر و مفاخر ملی مانند مرتضی سرهنگی نویسنده و ادیب شناش، فرشاد پیوس پیشکسوت ورزشی، کاظمی قمی سفیر سابق ایران در سوریه، علی ربیعی سیاستمدار و ... در منطقه ۱۶ شده است.

بی شک توجه مدیران به قشر زحمت کش کارگری ، ضمن ایجاد حس دلگرمی این عزیزان ، راه را برای پیشرفت به سمت اقتصادی پویا هموارتر می کند.

در پایان ضمن سپاس و قدردانی مجدد، از درگاه خداوند تبارک و تعالی توفیق روزافزون و صحت و سلامتی را برای همه کارگران خواستارم و امیدوارم در تمامی عرصه های زندگی موفق و سربلند باشند.

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 10157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =