۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 10192
کاهش ٦٠ درصدی سد معبر در منطقه۲۱

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران با حضور در منطقه۲۱ به بررسی موضوعات مرتبط با این حوزه کاری و همفکری با رجب زاده شهردار، معاونین، مدیران ارشد و شهرداران نواحی سه گانه این منطقه پرداخت.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، سید امیر فتاحیان مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در ابتدای این جلسه با تاکید بر این مهم که شهردار تهران در مورد رفع سد معبر ساختمانی تاکید ویژه ای دارد، گفت: میزان ۵۲۱مورد سد معبر در سطح شهر تهران در آبان۹۷ به ۱۸۹مورد در فروردین ۱۴۰۰کاهش یافته است.

او ادامه داد: این در حالی است که با وضعیت معیشتی موجود، انتظار می رفت این مورد به ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یابد؛ اما در عمل کاهش قابل توجهی یافته و آمارها مبین این نکته است که منطقه۲۱ در این مورد بسیار خوب عمل کرده است.

فتاحیان افزود: اگر منطقه۲۱ در حوزه رفع سد معبر اصناف به شکل جدی تر ورود و نظارت کند، آمار سد معبر در این منطقه به حدود ۹۰درصد کاهش می یابد و رتبه اول در بین مناطق ۲۲گانه را کسب خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران تصریح کرد: ساخت و ساز غیرمجاز از ۳۲مورد در سال۹۸ به ۱۷مورد در سال ۱۴۰۰ رسید که حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است؛ در موارد دیگر نظیر تعمیرات غیرمجاز، تغییر کاربری غیرمجاز و رای ماده ۱۰۰ دارای تخلف مجدد نیز، آمار کاهشی قابل توجهی را تجربه کردیم.

رضا رجب زاده شهردار منطقه۲۱ در این جلسه نظارتی گفت: درخصوص ایمن سازی و رفع سدمعبر با کسی تعارف نداریم؛ معاونت خدمات شهری درخصوص رعایت و رفع تمام استانداردهای پروژه های ساختمانی منطقه وظیفه خطیری دارد.

شهردار منطقه۲۱ تاکید کرد: تمام املاک منطقه ظرف مدت زمان یک هفته باید جان پناه، حفاظ کارگاهی، پاورکرین های ایمن، تابلوی مشخصات کارگاه و سایر استانداردهای لازم را در پروژه ها لحاظ کنند، در غیر این صورت می بایست تعطیل شوند.

شهردار منطقه۲۱ با اشاره به گزارش مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان درخصوص رشد شاخص های کنترل سدمعبرها در این منطقه افزود: در هفت ماه حضورم در منطقه۲۱ در تمامی شاخص ها، رشد قابل توجهی را داشته ایم و بحمدالله در هیچ موردی عقبگرد نداشته ایم.

رجب زاده خواستار شد: توزیع نیروهای سد معبر در نواحی سه گانه می بایست بنا به مختصات هر ناحیه مورد بررسی قرار گیرد؛ در برخی نواحی سد معبر ساختمانی بیشتر و در برخی نواحی ممکن است سد معبر اصناف بیشتر باشد و این مورد باید در مدیریت نیروهای سد معبر مدنظر قرار گیرد.

در پایان جلسه، صباغ زاده معاون خدمات شهری منطقه۲۱ با اشاره به موضوعات خاص نواحی گفت: در وهله اول "کمبود نیروی انسانی و اکیپ های موجود" پاسخگوی حجم بالای کار نیست؛ گام بعدی نیز آموزش اکیپ های بررسی تخلفات در نواحی برای تنظیم گزارش های حرفه ای تر و سپس کمبود نیروی انتظامی همراه اکیپ های جمع آوری سد معبر و ایجاد وقفه در کار به هنگام رسیدگی به تخلفات مالکین متخلف ساختمان ها دیده می شود.

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 10192

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =