توجه به ورزش شهروندی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی

شهر: سازمان ورزش شهرداری تهران در مدت بیش از یک سالی که از شیوع کرونا می گذرد توانست با تعریف برنامه های جدید و خلاقانه و استفاده از ظرفیت فضای مجازی، فعالیت های شاخصی را در راستای توجه به ورزش شهروندی و همگانی انجام دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، سازمان ورزش شهرداری تهران یکی از سازمان هایی است که پاندمی کرونا بیشترین تأثیر را بر فعالیت ها و میزان درآمد آن داشته است تا جایی که میزان ضرر و خسارت این سازمان از محل عدم مراجعه شهروندان به مجموعه های ورزشی در زمان شیوع کرونا بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

با این حال اما سازمان ورزش شهرداری تهران در این شرایط دشوار و همزمان با شیوع کرونا توانست فعالیت های خود را با بهره گیری از ایده های جدید، رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از فضای مجازی برای بهبود شرایط ورزش شهروندی ادامه دهد.

در همین راستا تولید ۱۲۴ محتوای ورزشی ویژه جانبازان و معلولین، برگزاری ۱۳۰ رقابت ویژه مادر و دختر- پدر و پسر، ساخت ۱۵۰۰ کلیپ آموزشی ورزشی در مناطق ۲۲ گانه، تشکیل هزار کانال مجازی ورزشی در مناطق ۲۲ گانه، بازگشایی ۷۰۰ ایستگاه ورزشی شهروندی ویژه آقایان و بانوان، اجرای طرح شهر دوستدار تربیت بدنی در بوستان ها، فضاهای شهری و ادارات و برگزاری رقابتهای چالشی و مهارت‌های فردی در فضای مجازی با حضور ۴۵۲ هزار نفر از بانوان تهرانی از برنامه هایی است که در طول این مدت اجرا شدند.

علاوه بر این؛ برگزاری دوشنبه های ورزشی به صورت آنلاین، ساخت کلیپ های آموزشی کار با دستگاه های بدنسازی تعبیه شده در پارکها برای نخستین بار، اجرای طرح هویت بخشی به ایستگاههای ورزشی شهروندی در راستای توجه به برندینگ سازمان ورزش، برگزاری جام بانوی شهر با حضور ۲۵ هزار نفر، راه اندازی باشگاه مجازی در مناطق ۲۲ گانه و ایجاد ۴۴ خیابان ورزش از دیگر اقدامات سازمان ورزش شهرداری تهران است.

همچنین از دیگر فعالیت های شاخص این سازمان در راستای توجه به ورزش سرگرمی و سلامت شهروندان می توان به برگزاری لیگ بازی های رایانه ای آنلاین در هفت دوره، برگزاری همایش های دوچرخه سواری، تعمیرات اساسی ۲۰ مجموعه ورزشی و پیگیری و به روزرسانی وضعیت مانده بدهی مالیاتی ساماندهی و پرداخت وام قرض الحسنه به هزار و ۱۳۲ نفر از مربیان اشاره کرد.

خبرنگار: علی سی پی

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: 10227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =