گرما و خشکی هوا عامل آتش‌سوزی‌های پایتخت

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، گرما و خشکی هوا را عامل اصلی ایجاد حریق در علفزارها و مراتع اعلام کرد.

سردار «حمید هداوند»، با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دلیل موجهی بر تعمدی بودن حریق‌های اخیر در مراتع و علفزارها به دست نیامده است، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است در برخی نقاط پایتخت که مملو از گیاهان، خار و خاشاک خشک بوده به‌دلیل گرما، خشکی هوا و همچنین در مواردی به‌دلیل عامل انسانی از جمله حضور معتادان بلامکان و متجاهر به‌صورت محدود شاهد آتش‌سوزی‌هایی بوده‌ایم که با حضور بموقع عوامل آتش‌نشانی این موارد بسرعت و بدون هیچ گونه تلفات جانی مهار شده است.
او افزود: مأموران پلیس پایتخت به‌صورت محسوس و نامحسوس در حال انجام مأموریت‌های محوله و رصد این گونه حوادث و اتفاقات هستند و با دقت حوادث و اتفاقات را رصد و پیگیری می‌کنند.
جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه با توجه به خشکی و گرمای شدید هوا در بسیاری از نقاط کشور شاهد این‌گونه حوادث و اتفاقات در مراتع و منابع طبیعی بوده و هستیم، گفت: منابع طبیعی جزو منابع ملی هستند که مراقبت از آنها وظیفه همه و تخریب آنها جرم و عواقب و تبعات خاص خود را به‌دنبال دارد.
به گزارش روزنامه ایران، این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در این‌گونه مواقع ممکن است برخی به هر دلیلی به‌دنبال سوء‌استفاده و ماجراجویی باشند، عنوان داشت: مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی موارد را با سامانه 110 در میان بگذارند.
 
۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 1025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =