بازپیرایی نقاشی «ضامن آهو» در دروازه تهران

نقاشی ضامن آهو اثر استاد فرشچیان در بزرگراه امام رضا(ع) محور ورودی و خروجی تردد زائران امام هشتم در منطقه ۱۵ بازپیرایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، علیرضا جعفری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه  با اشاره به اینکه این اقدام در راستای زیباسازی منظر شهری و آرام سازی نمای شهری انجام شد افزود: این اثر به مساحت ۶۳۰ متر مربع پس از ده سال ترسیم بر ساختمان خورشید در بزرگراه امام رضا(ع) بازپیرایی شد.

به گفته او، اجرای عملیات بازپیرایی توسط دونقاش به سرپرستی علی داوطلب طی ۱۵ روز و با تکنیک اکریلیک انجام شد.

جعفری گفت: این نقاشی یکی از معروف‌ترین نقاشی‌ها درباره امام رضا (ع) است که در آن محمود فرشچیان داستان ضمانت آهو توسط امام رضا (ع) در برابر شکارچی را روایت کرده است اکنون این اثر نگارگری باشکوه در مسیر تردد زائران امام هشتم (ع) و شهروندان منطقه در محور امام رضا(ع) چشم نوازی می کند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در ادامه به اجرای ۲ نقاشی دیواری در قالب رویداد بهارستان با طرح های منظره های انتزاعی و طبیعی اشاره کرد و گفت: این دو نقاشی دیواری با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران در بلوار خاتم النبیاء  به مساحت ۲۰۰ متر مربع و بلوار شهید ده حقی نبش پل پنجم به مساحت ۲۵۰ متر مربع به اتمام رسیده است.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 10251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =