توزیع ۵۰۰ هزار ماسک از سوی داوطلبان مدیریت بحران

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تشریح اقدامات گروه های داوطلب واکنش اضطراری محلات شهر تهران در مقابله با کرونا از توزیع داوطلبانه بیش از ۵۰۰ هزار ماسک در میان مردم پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، حیدر کلهری درباره اقدامات گروه های دوام مدیریت بحران شهر تهران در برنامه‌های مقابله با کرونا گفت: گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله در شهر تهران که به اختصار دوام نامیده می‌شوند به شکل کاملا داوطلبانه و در هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا اقدامات خود را به صورت فعال انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ هزار عضو گروه‌های دوام از زمان شیوع کرونا تا کنون در اجرای این طرح‌ها مشارکت داشتند، گفت: طی ۶ ماه گذشته نیز طرح‌ ترویجی و آمرانه پیشگیری از کرونا و نظارت بر سلامت همزمان با اوج‌گیری مجدد کرونا در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به مرحله اجرا درآمد که در جریان آن اعضای این گروه ها با همراهی جمعیت هلال احمر اقدام به حضور در سطح محلات پایتخت و به خصوص محلات کمتر برخوردار کرده اند.

کلهری ادامه داد: این داوطلبان با حضور در سرای محلات، ایستگاه‌های مترو، بازارهای میوه وتره‌بار و میدان‌های اصلی و محلی و مراکز خرید نسبت به انجام اقداماتی نظیر تب سنجی، توزیع بسته‌های حمایتی، محلول ضد عفونی کننده، ماسک، دستکش و ارائه آموزش ها و هشدارهای پیشگیری از کرونا اقدام کردند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه پویش اهدای ماسک نیز یکی اقداماتی بود که از سوی گروه های دوام انجام شد، گفت: گروه های دوام اقدام به توزیع ماسک در میان افراد فاقد ماسک نیز کرده و آنان را به استفاده از ماسک تشویق کردند.

به گفته وی، از مهرماه سال گذشته تاکنون گروه‌های دوام اقدام به تب سنجی از بیش از ۲۴۰ هزار نفر در ۳۱۰ سرای محله کرده‌اند. همچنین بیش از ۱۰ هزار دوره آموزش مجازی را نیز برای شهروندان برگزار کرده‌اند.

کلهری  با بیان اینکه دوره‌های آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز برای بیش از ۶۰۰ هزار نفر و در سطح محلی برگزار شده است، گفت:  نصب بیش از ۵۰ هزار پوستر آموزشی، توزیع بیش از ۵۰۰ هزار ماسک، ضد عفونی سطوح و فضاهای عمومی و ... از دیگر اقدامات انجام شده از سوی گروه های داوم در ۶ماه گذشته است.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان تاکید کرد که اقدامات داوطلبانه این گروه ها در هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا همچنان ادامه خواهد داشت.

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: 10253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =