۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 10287

رونمایی از تندیس سردار دل ها

حناچی: حاج قاسم سلیمانی عامل وحدت ملی است

ضرورت مقابله با غده چرکین به نام رژیم غاصب صهیونیستی
حناچی: حاج قاسم سلیمانی عامل وحدت ملی است

شهردار تهران با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی عامل وحدت ملی ایرانی ها است گفت: کسانی که خالصانه برای مردم کار می کنند در ذهن و حافظه تاریخی مردم ماندگار هستند.

به گزارش شهر عصر امروز مصادف با روز قدس از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور شهردار تهران، فرمانده سپاه محمد رسول الله و جمعی دیگران از مسئولان در محل بزرگراه شهید سلیمانی رونمایی شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در این مراسم گفت: از بزرگان دینی ما نقل شده است هر که برای خدا باشد خدا هم برای اوست و این عبارت مصداق حاج قاسم سلیمانی است.

او با گرامیداشت روز قدس گفت: از حسن سلیقه همکاران برای انتخاب این روز برای رونمایی از تندیس حاج قاسم تشکر می کنم. شهید سلیمانی همواره به فکر مردم بود و من به عنوان یک خاطره در زلزله بم به یاد دارم که چگونه به همراه وزیر وقت راه تلاش کرد تا امداد و نجات به وسیله ۱۵۰ سورتی پرواز به فرودگاه بم به خوبی انجام شود.

حناچی افزود: حاج قاسم سلیمانی عامل وحدت ملی ماست و پایه این نماد باید باقی بماند کسانی که خالصانه برای مردم فعالیت میکنند باقی می مانند و سردار حاج قاسم سلیمانی که او را سردار دلها می نامند همین طور بود. شهادت او اتفاق غریبی نبود و خود او نیز بارها گفته بود که آرزوی شهادت دارد.

پیروز حناچی به روز قدس اشاره کرد و گفت: از ابتدای نهضت اسلامی بزرگانی همچون شهید مطهری و مرحوم هاشمی رفسنجانی همواره تلاش کردند ضرورت مقابله با این غده چرکین را به جهان اسلام یادآوری کنند. 

پیش از سخنان شهردار تهران برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: یکی از ترس های رژیم صهیونیستی همین روز قدس است. و این تندیس به دلیل تلاش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم بین المللی از جمله رژیم صهیونیستی و داعش ساخته شد و شهرداری تهران ساخت این تندیس را در کنار سایر اقدامات دیگر برای گرامی داشت یاد این سردار عزیز انجام داده است.

او ادامه داد: شهرداری تهران می‌خواست یاد و خاطره شهید سلیمانی را زنده نگاه دارد و به همین منظور با اعلام فراخوانی برای ساخت این تندیس یکی از هنرمندان از میان سایر هنرمندان برگزیده شد.

رئیس سازمان زیباسازی گفت: این هنرمند عزیز می ‌خواست با ساخت تندیسی در خور رشادت‌ها و بزرگی های سردار سلیمانی در کنار شهرداری تهران دین خود را به حاج قاسم سلیمانی ادا کند که این مهم محقق شد.

در ادامه مراسم سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ گفت: حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی و بین المللی بود و امسال شاهد بودیم که با وجود این که اعلام شده بود راهپیمایی روز قدس برگزار نخواهد شد عده ای از مردم به صورت خودجوش اقدام به راهپیمایی کردند.

او درباره روز قدس گفت: رژیم صهیونیستی که زمانی شعار نیل تا فرات می داد امروز به وضعیتی افتاده است که صرفاً تلاش می کند خود را حفظ کند و موجودیت اش به خطر افتاده است.

سردار حسن زاده گفت: حاج قاسم سلیمانی قهرمانی بود که ریل‌گذاری نابودی اسرائیل را انجام داد و جبهه مقاومت را برای این هدف هماهنگ کرد و امیدوارم این اقدامات انقلابی حاج قاسم تداوم یابد و به زودی شاهد نابودی اسرائیل باشیم تا همه با هم در مسجد الاقصا نماز بگذاریم.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 10287

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =